رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه کار من در این انتخابات این بود که چند دقیقه در وزارت کشور حاضر شدم و ثبت نام کردم و حتی یک کلمه هم مصاحبه نکردم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بزرگداشت روز پزشک که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: وضعیت پزشکی و مسائل فراوان آن بسیار قابل اهمیت است.
 
وی افزود: انتخاب روز پزشک با سالروز تولد ابوعلی سینا پزشک برتر ایرانی مناسبت بسیار خوبی دارد.
 
آیت الله هاشمی تصریح کرد: ابوعلی سینا از جمله افرادی محسوب می شد که به دلیل نبوغ علمی در بین علمای خارجی و داخلی جایگاه بسیاری دارد و کتابهای خوبی را نیز تالیف کرده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ابوعلی سینا علیرغم اینکه به عنوان یک پزشک شهرت داشته، در بخش حکمت نیز دارای قابلیت های فراوانی بوده است و همچنین او موسیقی و شعر را بسیار خوب می دانسته است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ابوعلی سینا اهل معنا بوده و باهوشترین انسانها محسوب می شده است.
 
آیت الله هاشمی تصریح کرد: جامعه پزشکی همواره از باهوشترین انسانها تشکیل شده است و اگر پزشکان معنا را به خوبی درک کنند، می توانند به خدا نزدیک باشند.
 
وی افزود: پزشکان نابغه در داخل و بیرون از کشورمان بسیار زیاد هستند، لذا امیدواریم که حجابی که بین ما و ایرانیان خارج از کشور حاکم شده است، از بین رفته و ما بتوانیم از استعدادهای آنها به خوبی در کشور استفاده کنیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: متاسفانه امروز مردم ما در مقوله بهداشت و درمان دچار مشکل شده اند و اعتقاد دارم که نباید بیمارستانها به شکل فعلی آنها باشد، به طوری که اکثریت مردم ما دعا می کنند که پایشان به بیمارستان نرسد.
 
وی اظهار داشت: اعتقاد دارم باید بیمه کاملی برای مردم نوشته شود تا خیلی از مشکلات مالی آنها حل شود و هیچ رابطه مالی میان مردم و پزشکان وجود نداشته باشد.
 
آیت الله هاشمی اظهار داشت: ما اگر تامین اجتماعی جامع را ایجاد کنیم، دیگر مسئله فقر در جامعه زننده نخواهد بود، لذا امیدوارم که دولت تدبیر و امید در این راستا تامین اجتماعی کاملی را از نوزادی تا پیری ایجاد کند، مقوله ای که عمر دولت ما کفاف اجرای آن را نداد، امیدواریم در این دولت محقق شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: توقع بنده از سازمان نظام پزشکی این است که اخلاق پزشکی جزو وظایف این سازمان قرار گیرد و پزشکان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
 
وی افزود: سازمان نظام پزشکی سرمایه خوبی است، از این رو انتظار بنده این است و از آقایان خواسته ام که اخلاق پزشکی را مدنظر قرار داده و آن را به ایمان تبدیل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روندی که در سازمان نظام پزشکی وجود دارد کاملا دموکراتیک بوده و قابل پذیرش است اما متاسفانه در این دوران بخشی از اشکالات رسمیت آن را به تعویق انداخت ولی باید بگویم زمانی که حکم حجت الاسلام والمسلمين دکتر روحانی در این مراسم برای دکتر زالی خوانده شد باید گفت بهتر شد آقای زالی این حکم را از دولت روحانی گرفت.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تحولی که در جامعه ایجاد شد ناشی از آن بود که مردم واقعا خسته شده بودند و خواهان دریچه و رویکرد جدیدی در کشور بودند و امیدوارم وضع جدید بتواند در دهه اخیر مطالبات آنها را برآورده کند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه کار من در این انتخابات این بود که چند دقیقه در وزارت کشور حاضر شدم و ثبت نام کردم و حتی یک کلمه هم مصاحبه نکردم، اما یک دفعه صوراسرافیل شد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دستاوردی که در این انتخابات ایجاد شد مال مردم است و خود آنها باید آن را حفظ کنند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم عصر جدیدی را در انتخابات ایجاد کردند و بنده به دکتر روحانی و مردم از این رو تبریک می گویم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست های کلی بهداشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسیده و به مقام معظم رهبری برای تائید نهایی ارسال شده است و ما تاکید داریم شخص دکتر ولایتی پیگیر این موضوع باشد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: استعداد ، دخالت ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار