وزيربهداشت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران؛

اولين اقدام براي پزشکان دفاع از حقوقشان است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: نخستين اقدام براي جامعه پزشکي دفاع از حقوقشان است که داريم آن را انجام مي‌دهيم و روز گذشته نيز با صدور حکم دکتر زالي به عنوان رئيس سازمان نظام پزشکي کشور از سوي رئيس جمهور محترم برادريمان را به اثبات رسانديم.

دکتر سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه مشکلات متعددي براي برقراري عدالت در سلامت وجود دارد افزود: در اين بخش کارگزاران نظام سلامت حضور دارند که مشکلات متعددي در عدالت سلامت وجود دارد بخصوص پزشکان عمومي ما که مشکلات خيلي زيادي دارند و تعريف درستي براي به کارگيري اين عزيزان هنوز وجود ندارد به همين دليل چيزي حدود ده الي 15 هزار نفر پزشک عمومي به کاري غير از حرفه‌شان مشغول هستند.

وي دومين مشکل در عدالت سلامت را مربوط به آحاد مردم دانست و ادامه داد: با برنامه ريزي‌هايي در نظر داريم تا با تبادل نظر ميان سازمان نظام پزشکي کشور، کميسيون بهداري مجلس شوراي اسلامي و فرهنگستان علوم پزشکي تلاش کنيم تا به معيشت پزشکان کمک کنيم و بتوانيم راه حلي را پيدا کنيم تا اين عزيزان که در سالهاي متعدد در رشته پزشکي تحصيل کردند، زمينه‌هاي حضورشان در حرفه خودشان را فراهم کنيم.

وزير بهداشت ادامه داد: اميدواريم بتوانيم در مدت زمان فعاليتمان جايگاه و شان جامعه پزشکي همچون پيراپزشکان، پرستاران، داروسازان، متخصصان و ... را حفظ کنيم و انتظار مردم از جامعه پزشکي نيز اين است که اگر آلودگي در ميانشان وجود دارد را براي آرامش مردم از خودشان دور کنند.

وي با بيان اينکه از هدفمند کردن يارانه‌ها هيچ رقمي تحويل وزارت بهداشت در اين چند سال نشده است گفت: قرار بود سال گذشته هزينه‌ها وارد شود اما تا کنون هيچ رقمي تحويل وزارتخانه نشده است و در حال حاضر نيز اين وزارتخانه نيز با کسري بودجه مواجه است و اين يکي از مشکلات نظام سلامت حال حاضر است که اگر اين مقدار هزينه در سلامت مردم استفاده مي‌شد الان با چنين مشکلاتي از جمله مشکلات دارويي، بيمه ها و ... مواجه نبوديم.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به اين و موضوع توجه کرده بودند اما متفاسفانه هزينه‌ها در بحث‌هاي ديگري از جمله مسکن مورد استفاده قرارگرفته است.

دکتر هاشمي در پاسخ به خبرنگار ديگري در خصوص اجراي طرح مرخصي زايمان ادامه داد: وزارت بهداشت حامي تمامي اقشار مردم از جمله بانوان است و از همه طرح‌ها حمايت مي‌کند.

وزير بهداشت در پايان با بيان اينکه ما علاقمند هستيم از جامعه 20 هزار نفري پرستاران در برنامه‌هاي جديد وزارت بهداشت استفاده کنيم خاطر نشان کرد: پرستاران را فرصت مغتنمي براي انجام ماموريت‌هايمان مي‌دانيم و حتما نظام پرستاري کشور طرح‌هاي جديدي خواهد داشت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار