فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان، سازمان های اطلاعاتی منطقه ای را عامل انفجار اخیر در حومه جنوبی بیروت دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار، فراکسیون حزب الله در پایان نشست خود با صدور بیانیه ای تاکید کرد سازمان های اطلاعاتی منطقه ای با به خدمت گرفتن تروریست های تکفیری در انفجار منطقه الرویس دست دارند. 
اعضای فراکسیون حزب الله در ابتدای نشست خود به احترام قربانیان انفجار الرویس یک دقیقه سکوت کردند. 
در بیانیه فراکسیون حزب الله آمده است: شکست گروههای تکفیری در سوریه باعث شده است رهبران آنها به دنبال استفاده از این گروهها در لبنان باشند. 
حسن فضل الله نماینده حزب الله که این بیانیه را قرائت می کرد، افزود: بعضی طرف های وابسته به گروه چهاردهم مارس حمایت سیاسی لازم را برای فعالیت این گروهها در لبنان فراهم می کنند تا زمینه عملی شدن اهداف محور صهیونیستی - آمریکایی در منطقه فراهم شود. 
فضل الله خاطر نشان کرد: گروههای تروریستی تکفیری می خواهند با عملیات در داخل لبنان شکست سخت خود را در سوریه و مناطق مرزی لبنان جبران کنند. 
وی افزود: حزب الله به وظیفه ملی و انسانی خود برای مقابله با تکفیریها و رهبران آنها عمل می کند. موجودیت لبنان، ملت و مقاومت آن مستلزم مقابله با توطئه کینه توزانه و زشتی است که هدف آن عملی کردن خواست اسرائیل و تسلیم کردن ملت های منطقه است. 
فراکسیون حزب الله در مورد هر تلاشی برای تحمیل دولت غیرتوافقی در لبنان به دیگر گروهها هشدار داد و آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد. 
در بیانیه فراکسیون حزب الله با تاکید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی آمده است: تشکیل دولت وحدت ملی تنها راه حل سیاسی فراگیر و واقع بینانه در لبنان است که به حمایت ها از تروریست ها پایان می دهد. تنها چنین دولتی می تواند با بحرانهای خطرناکی که لبنان با آن روبروست، مقابله کند. تشکیل دولت غیرتوافقی باعث تشدید بحران و خفقان سیاسی در لبنان خواهد شد و فرصت های بیشتری برای حل بحران هدر خواهد رفت. 
حسن فضل الله گفت: جلوگیری بعضی گروههای وابسته به چهاردهم مارس از تشکیل دولت فراگیر و توافقی و فعالیت نهادهای قانونی به علت امیدواری آنها به کمک رژیم های استبدادی است. آنها برای آشتی خیالی با دشمن صهیونیستی تبلیغ می کنند که حاکمیت و ثبات لبنان را تهدید می کند. 
فضل الله افزود: فراکسیون مقاومت از مقامات لبنانی می خواهد تلاش بیشتری برای آزاد کردن زائران لبنانی ربوده شده در منطقه اعزاز انجام دهند. 
فراکسیون حزب الله سکوت جامعه جهانی را در برابر تعرض مکرر دشمن صهیونیستی به حاکمیت ملی لبنان محکوم کرد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار