روستای شیخ‌شبان؛ از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 39 کیلومتری شمال غربی شهرکرد و در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده ‌رود واقع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای شیخ‌شبان؛ از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 39 کیلومتری شمال غربی شهرکردو در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده ‌رود واقع شده است .

این روستا از طرف شمال به روستاهای یان‌چشمه و حیدری، از طرف غرب به روستاهای کلیچه و حسین‌آباد، از طرف شرق به روستای لارک و شهر بن و از طرف جنوب به روستای بارده منتهی می‌شود.

**کوه شیدا

کوه معروف این روستا کوه « شهیدان (شیدا) » است که به نحوی نظرگاه و مورد احترام اهالی بوده و دارای پیشینه تاریخی و داستانی مقدسی است.

تقریباً تمام دور تا دور روستا را کوه‌های بلند و زیبا احاطه کرده و دارای مرتعی سرسبز با چشمه‌سارهای گوارا و خنک کوهستانی در جنوب می‌باشد.

**امام زاده سید بها الدین محمد (ع)

امام زاده این روستا امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) است هم که مربوط به دوران صفویه، با نمای چهار گوش گنبد دار و دارای کتیبه و تاریخ است.

**وضعیت امکانات موجود

با توجه به وجود اماکن تفریحی در روستا این روستا دارای امکانات مطلوب از جمله امکانات و تسهیلات تفریحی، گردشگری، اسکان، جاده آسفالته، پارکینگ، زائرسرا، پارک بازی کودکان، سکوهای نشیمن و ... می باشد تا رسیدن به حد شایسته و مورد نیاز فاصله زیاد و نیازمند همت و یاری بیشتری است.

برچسب ها: روستا ، شیخ شبان ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
سلام
خوبین؟
واقعا روستای شیخ شبان خیلی روستای خوبیه
اگه لطف کنین عکس های بیشتری از این رویتا تو سایتتون بزارین خیلی خوبه
آخرین اخبار