سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: بر اساس شیوه‌نامه آموزش و پرورش، سه مدرسه راهنمایی آبپخش در سال تحصیلی جدید حذف و با سایر مدارس راهنمایی ادغام می‌شوند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمد افتخاری جمعه‌ شب در نشست با جمعی از اولیای دانش‌آموزان آبپخش اظهار داشت: تعطیلی برخی از مدارس شهر آبپخش مشکلی است که در سال‌های گذشته وجود داشته و با پیگیری‌های شورای شهر برطرف شده است.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که در روزهای گذشته داشته‌ایم، در آستانه شروع سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش استان مصمم به حذف برخی از مدارس شهر آبپخش است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش در ارتباط با مشکل راهنمایی استقلال آبپخش خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان در پاسخ به برخی از پیگیری‌های صورت گرفته، اعلام کرده‌اند که امکان فعالیت مدرسه راهنمایی با جمعیت دانش‌آموزی 32 نفر وجود ندارد.

افتخاری بیان داشت: بر اساس اطلاعات موجود در سال جاری شاهد ادغام مدارس راهنمایی عصمت شهرک درواهی، مهدیه شهرک بهرام‌آباد و استقلال شهرک قلایی هستیم.

وی با اشاره به دلایل تجمیع مدارس راهنمایی شهر آبپخش در سال تحصیلی پیش رو، اضافه کرد: اساس ادغام مدارس شهر آبپخش کاهش هشت مدرسه راهنمایی آبپخش به پنج مدرسه راهنمایی در شهر آبپخش است و این امر با اعتراض شدید شهروندان آبپخشی مواجه شده است.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس اطلاعات موجود در سال جاری مدارس راهنمایی عصمت با عفت، مهدیه با محدثه و استقلال با سید احمد خمینی (ره) ادغام می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: ادغام جنسیتی مدارس راهنمایی در شهرک‌های بهرام‌آباد و قلایی که توسط برخی از شهروندان مطرح می‌شود، بر اساس مقررات و قوانین آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و با مغایرت‌های آئین‌نامه‌ای و قانونی مواجه می‌شود.

افتخاری ابراز داشت: حفظ وضعیت مدارس مانند سال‌های تحصیلی قبل خواسته مردم است و پیگیری‌ها نیز باید بر این اساس صورت پذیرد.

وی حضور مردم در رفع این مشکل را موثر دانست و گفت: بهترین مدافع حقوق دانش‌آموزان آبپخشی، اولیای دانش‌آموزان و شهروندان این شهر هستند و باید از اجرای این طرح جنجالی جلوگیری کنند.

افتخاری یادآور شد: شورای شهر با تمام توان در کنار شهروندان حضور دارد و از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم./ج1

برچسب ها: مدرسه ، شورا ، مغایرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.