معاونت شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: امروزه بازگشت به طب سنتی افزایش پیدا کرده و مبنای آن اصلاح سبک زندگی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن احمدزاده، در نشست خبری هفتمین همایش ملی طب کل‌نگر تصریح کرد: با ورود طب غربی به کشور، طب سنتی با بی‌مهری‌های فراوانی روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه مخالفت برخی سازمان‌ها با طب سنتی به علت ناآگاهی این افراد است، خاطرنشان کرد: افراد باید ابتدا در یک موضوع تفکر و تامل کرده و پس از آن به اظهارنظر بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به اینکه طب سنتی عشق فاخر نشات گرفته از ذخایر الهی است، عنوان کرد: به امید روزی که بتوان با استفاده از طب رایج و توانمندی‌های طب سنتی نجات‌بخشی را به جامعه هدیه کرد.

طب سنتی، طبی اصیل است

حجت الاسلام و المسلمین جعفر شهشهانی، پژوهشگر طب اسلامی در ادامه این نشست بیان کرد: طب سنتی، طب مکمل نیست، بلکه طبی اصیل است که باید به موازات طب رایج حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در سال 86 با وجود مشکلات اولین دانشکده طب سنتی در ایران تاسیس شد، عنوان کرد: طب سنتی برخاسته از علوم و انبیا گذشته و بر ذات خود استوار است و زیرمجموعه طب غربی نیست.

حجت الاسلام‌ شهشهانی با بیان اینکه باید سازمان طب اسلامی و سنتی تاسیس شود، افزود: طب سنتی به سه دسته اقتصادی، سیاسی و درمانی تقسیم می‌شود که طب جهانی تنها شامل طب سیاسی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه باید داروهای طبیعی در کشور تولید شود، عنوان کرد: اگر امروزه در جامعه مشکلی وجود دارد به این دلیل است که ساختارهای اجرایی جامعه با ولی امر هماهنگ نیست.

اصلاح سبک زندگی بدون دارو با طب کل نگر

محمدرضاعزیزخانی، عضوهیات مولفین فرهنگستان علوم پزشکی کشور در ادامه این نشست با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی و درمان بدون داروست، اذعان کرد طب سنتی نیاز به تبلیغات ندارد و اگر توسط افراد آموزش دیده و به صورت علمی انجام شود، خودش مبلغ خودش می‌شود.

عزیزخانی عنوان کرد: می‌توانیم با اجرای طب سنتی نسلی سالم‌تر، زیباتر و باهوش‌تر به جامعه تحویل دهیم.

استفاده از تکنولوژی نانو می‌تواند خواص داروها را افزایش دهد

سهیلا کردستانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: نانو، تکنولوژی جدیدی است که در همه زمینه‌ها به خصوص علم پزشکی تحول ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: استفاده از نانو باعث کوچک شدن ذرات یک ماده می‌شود و این کوچک شدن صرفا یک تغییر فیزیکی نیست بلکه سبب تغییر در عملکرد ماده نیز می‌شود.

کردستانی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی نانو خواص داروها را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: زمانی که خواص دارو در تک تک سلول‌های بدن دریافت شود، خاصیت درمانی بهتری نیز بر روی بدن ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: امروزه تحول محکمی برای بازگشت به طب سنتی آغاز شده است و امیدواریم این تحول نتیچه خوبی را در بر گیرد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.