رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان‌غربی و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: مشکلات اساسی طرح پزشک خانواده، مسئله اعتبار و ارائه حجم گسترده خدمات مذکور در این طرح توسط پزشکان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، ولی رستم‌زاده در کنفرانس مطبوعاتی نظام پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب، افزود: نظام پزشکی در تمامی جلسات داخل استانی و بیرون استانی مربوط به طرح ملی پزشک خانواده شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از سال 84 در این استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی اولین استانی بود که این طرح را به نقد کشید و برای آن بیش از 50 مورد اشکال ذکر کرد که الان بسیاری از آنها حل شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی با اجرای علمی و صحیح این طرح موافق است، اظهار کرد: تا زمانی که اعتبارات لازم پیش‌بینی نشود اجرای این طرح موفق نخواهد بود، همچنین برای اجرای این طرح در استان با 13 شهرستان عقد قرارداد صورت گرفته است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: تعداد پزشکانی که با آنها برای اجرای این طرح قرارداد منعقد شده است، در شهرستان بوکان 18 نفر، ارومیه 142، اشنویه 4، پیرانشهر 9، قره ضیاءالدین 4، خوی 98، سردشت 14، شاهین دژ 16، ماکو 27، مهاباد 40، نقده 27 و میاندوآب 2 پزشک است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پزشک ، خانواده ، طرح ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.