افزایش همکاری‎ها با کشور افغانستان رئیس اتاق بازرگانی لرستان از افزایش همکاری‎ها با کشور افغانستان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان سلاحورزی افزود: افغانستان یکی از کشورهای رو به رشد منطقه بوده که نیازمند بازسازی اقتصادی است.

وی ادامه داد: طی 2 سال گذشته این کشور به پیشرفت‎های قابل ملاحظه‎ای در زمینه اقتصادی دست یافته است که از آن میان می‎توان به نرخ رشد 20 درصدی و نرخ تورم کم‎تر از 10 درصد آن اشاره کرد.

سلاحورزی اضافه کرد: استمرار حمایت جامعه جهانی در ابعاد مختلف از این کشور، پول ملی آن را به عنوان پولی قابل اعتماد و با ثبات به دنیا معرفی کرده است.

او اذعان کرد: طبق گزارش صندوق بین‎المللی پول، نرخ GDP افغانستان حدود 4.4 میلیارد دلار تخمین زده شده و نرخ GDPسرانه 250 دلار است.

این مقام مسوول افزود: هم‎چنین وزارت مالیه افغانستان نیز تلاش زیادی را در جهت بهبود و تسهیل جمع‎آوری مالیات در سطح کشور و جلوگیری از تعریف غیرقانونی توسط فرماندهان صلح محلی انجام داده است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: میزان صادرات و واردات این کشور با جامعه جهانی، نشان از تعامل تجاری آن است.

وی تصریح کرد: افغانستان یک بازار مصرفی ناشناخته برای تولیدکنندگان سایر کشورها خصوصاً کشورهای هم‎جوار هم‎چون ایران است که از لحاظ فرهنگی، دینی، زبانی و تاریخی قرابتی دیرینه دارند.

سلاحورزي در ادامه با اشاره به پتانسیل‎های لرستان در زمینه‎های مصالح ساختمانی، سنگ، موادغذایی، داروهای انسانی و دامی گفت: امیدواریم بتوانیم در زمینه‎های فوق با کشور افغانستان تعامل داشته باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.