مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: روستاهای استان یزد به دلایل گوناگون از جمله بافت معماری سنتی و طبیعت جذاب، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شوند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه   خبرنگاران مرکز یزد

 

بهرام رضایی اظهار داشت: استان یزد با برخورداری از روستاهای هدف گردشگری مصوب در کمیته راهبردی کشور و کارگروه گردشگری استانی، ظرفیتی مناسب برای توسعه گردشگری روستایی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به موضوع گردشگری روستایی افزود: با توجه به اهمیت گردشگری روستایی به عنوان یک فعالیت گسترده گردشگری و تاکید روزافزون به آن در سیاست‌های توسعه محلی و منطقه‌ای، بدیهی است که تعریف مشترک و قابل قبولی از گردشگری روستایی نمی‌تواند وجود داشته باشد و باید پذیرفت که ویژگی‌های متمایزی از قبیل فعالیت‌ها و موقعیت‌های ویژه، گردشگری روستایی را از سایر بخش‌های گردشگری جدا می‌کند.

رضایی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح همراه با سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی توسط مسئولان، زمینه توسعه اکوتوریسم روستایی به لحاظ داشتن شرایط و موقعیت طبیعی و تاریخی روستاها، مناطق ییلاقی با چشم‌انداز زیبا، باغات سرسبز، ویژگی‌های زیست‌محیطی، ارتفاعات، توپوگرافی زیبا و توجه به مناظر طبیعی و نقاط دیدنی روستا، فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: فعالیت‌های توریستی که در روستا صورت می‌گیرد، موجب حفظ و تداوم فرهنگ‌های محلی و بومی می‌شود.

رضایی همچنین یادآور شد: سرمایه‌گذاری در روستاهای هدف گردشگری، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد روستاییان را به دنبال دارد و در کاهش مهاجرت جوانان به شهرها موثر است.

وی همچنین با اشاره به روستاهای هدف گردشگری در استان یزد اظهار داشت: اسلامیه، ده‌بالا، طزرجان، بنادکوک، مهرآباد، حسن‌آباد، بفروئیه، سریزد، بندرآباد، اصفهک، فهرج، منشاد و حجت‌آباد وزیر از جمله روستاهای هدف گردشگری استان یزد هستند که در کمیته راهبردی کشور به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده‌اند.

رضایی ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری استان یزد از جغرافیای فرهنگی و غنی برخوردار هستند که با توسعه گردشگری روستایی می‌توان گردشگران را با انواع غذاهای سنتی، آداب و رسوم، صنایع ‌دستی و فعالیت‌های کشاورزی متنوع و دیگر جلوه‌های فرهنگ بومی آشنا کرد/س
برچسب ها: روستاها ، و ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.