استاندار قم با تاکید بر اینکه مردم باید رکن مهم اقتصاد مقاومتی در کشور باشند گفت: با توجه به اجرای پروژه های ملی و تاریخی قم در تحقق شعار حماسه اقتصادی پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کرم رضا پیریایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، رشد و توسعه قم در دولت نهم و دهم را محسوس و چشمگیر عنوان کرد و گفت: حماسه اقتصادی فقط یک شعار نیست بلکه برخاسته از بینش و هوشیاری مقام معظم رهبری است و باید مسئولان این بینش بلند را درک کرده و عناصرش را اجرایی کنند.

استاندار قم به جایگاه مدیریت شهری در مسائل اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: براساس الگوی 1404 قم باید یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای مدنی جهان اسلام بدل شود که تحقق این امر تنها با ایجاد یک تفکر کارکرد اقتصادی در قم امکان پذیر است.

پیریایی با تاکید براینکه نگاه مقام معظم رهبری به حکومت در سال های اخیر بر محور رشد و توسعه اقتصادی کشور بوده است، اظهار داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری نخ تسبیح اداره کشور در چند ساله اخیر مسائل اقتصادی است.

وی شرایط عمرانی و اقتصادی قم را نسبت به قبل از سال 84 را غیر قابل قیاس ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های اخیر بیش از 248 پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است.

پیریایی به اختصاص بیش از 270 میلیارد تومان از بودجه استان به بخش مسکن خبر داد و گفت: اکنون بیش از 55 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی بهره برداری شده و یا آماده تحویل است که تنها 40 هزار واحد آن در شهرک پردیسان است.

استاندار قم به افتتاح 25 هزار واحد مسکونی در پردیسان اشاره کرد و گفت: هیچکس منکر وجود مشکلات و کمبودها در کشور نیست اما آنچه مشخص است این است که آحاد مردم از عملکرد نظام جمهوی اسلامی راضی بوده و این رضایت را با حضور گسترده خود در جشن‌ها و همایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 1900 میلیارد تومان صرف راه اندازی انتقال آب قم شده است، گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مهم و ملی شهر قم، بلوار پیامبر اعظم(ص) است که می‌تواند به توسعه گردشگری مذهبی کلانشهر قم کمک کند.

استاندار قم از احداث حدود هزار پارکینگ شهری در قم خبر داد و افزود: قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است و به همین دلیل باید توسعه شبکه راه‌ها در این استان بیش از دیگر نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد./س

برچسب ها: قم ، پیشتاز ، تحقق ، حماسه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.