هزار هکتار از زمینهای کشاورزی فارس به کشت پنبه اختصاص یافت که در مقایسه با پارسال از نظر سطح کشت افزایش 20 درصدی دارد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، 19مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : کشت مکانیزه این محصول نیز امسال به 10 هزار هکتار رسیده که در مقایسه با پارسال 60 درصد افزایش داشته است .

احمد دزفولی بیان کرد: حدود 8500 هکتار پنبه فارس امسال به صورت کم خاکورزی صورت گرفته که این مسأله رکورد ارزشمندی در کشور محسوب می شود .

وی افزود : با توجه به اجرای طرح های مختلف در زراعت پنبه پیش بینی می شود که در حدود 70 هزار تن پنبه وش در استان تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : اجرای این طرح ها سبب کاهش هزینه های تولید ، کاهش میزان آب مصرفی ، صرفه جویی در میزان سوخت مصرفی شده است.

دزفولی ادامه داد: از آن جایی که اصلی ترین هزینه تولید این محصول در مرحله برداشت است در برداشت مکانیزه با حذف نیاز به کـارگر ضمن کـم کردن هزینه های تولید سرعت برداشت بالا رفته که این امر برای صرفه جویی و مدیریت زمان مؤثر خواهد بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس بیان کرد : محصول پنبه از ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی برخوردار است و همچنین نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و تأمین مواد اولیه برخی از صنایع وابسته دارد و می طلبد تا دستگاه های دولتی تدابیر لازم را برای جلوگیری از خروج پنبه وش استان فارس به عمل آورند .

پنبه وش استان از مرغوبیت خاصی در کشور و جهان برخوردار است./س

برچسب ها: افزایش ، کشت ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.