مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکوگفت: این شهرستان بیشترین میزان این محصول را در استان تولید و به بازارهای مصرف استانی ومنطقه عرضه می كند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایمانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیشتر مردم این محصول را با نام خراسان وزرشک‌های خوش رنگ وقرمز آن می‌شناسند، اما در اسکو این محصول باکیفیت بالایی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی سطح زیر کشت زرشک در شهرستان اسکو را 8 هکتار ذکر کرد وافزود: یک سوم باغاتزرشک استان به این شهرستان اختصاص یافته است.

مدیرجهاد کشاورزی اسکو با بیان اینکه سالانه نزدیک به 30 تن محصول زرشک از باغات استان برداشت می‌شود که این رقم درشهرستان اسکو بالای 7 تن است، ادامه داد: متوسط تولید زرشک در هر هکتار نزدیک یک تن است.

ایمانی با بیان اینکه باغداران این منطقه ازباردهی مطلوب محصول زرشک ابراز خرسندی می‌کنند، افزود: عدم سرمازدگی ومناسب بودن آب وهوای بهاری وهرس به موقع درختان زرشک،عامل افزایش کمی این محصول طی دوسال گذشته بوده است.

گفتنی است: پوست، ریشه وساقه این گیاه خاصیت درمانی دارد. پوست این گیاه خواص آنتی‌بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی داشته و در درمان عفونت های گلو،مجاری ادراری، معده‌، روده‌، ریه‌ها و اسهال مفید و پوست، ریشه وساقه این گیاه دردرمان ناراحتی‌های کلیوی وسنگ‌های اداری وتحریک فعالیت‌های معده و کبد کاربرد دارد. /ب

 

برچسب ها: میزان ، تولید ، زرشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.