نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هفت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پایلوت کشاورزی در مشگین‌شهر آن هم در حوزه‌های مختلف اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل یونس اسدی در جلسه کارگروه توسعه بخش آب و خاک در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما در قالب این طرح بیش از 112 سد معیشتی، یک‌هزار کیلومتر جاده بین مزارع،‌ قنات و کانال‌های آبی احداث می‌کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: از رقم 50 میلیارد دلار موجود صندوق ذخیره ارزی 10 درصد برای توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم در سایه اجرای طرح پایلوت کشاورزی در مدت 10 سال بتوانیم کشاورزی مشگین‌شهر را متحول کرده و زمینه یک توجه و حرکت مطلوب و مناسب را بیش از گذشته فراهم آوریم.

اسدی افزود: تاکنون بخشی از طرحها از محل اجرای این طرح عملیاتی شده و به بهره‌برداری رسیده است که در آینده نیز طرح‌های دیگر تکمیل می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت تسهیلات خوبی را برای نوآوری و تغییر سیستم آبیاری مزارع و باغات پرداخت می‌کند، بیان کرد: 85 درصد این تسهیلات رایگان و تنها 15 درصد را فعالان این بخش متقبل می‌شوند تا کارهای توسعه‌ای در این زمینه انجام شود.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: انتخاب مشگین‌شهر به عنوان پایلوت توسعه کشاورزی سبب تغییر نگرش به این منطقه شده است.

عادل عبدایمانی افزود: مشگین‌شهر به عنوان پایلوت مبارزه بیولوژیکی با آفات انتخاب شده و بیش از 400 مهندس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی این شهرستان هستند./ز

برچسب ها: مشگین ، شهر ، پایلوت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.