يک مسئول دفتر اسناد رسمي در رابطه با ثبت آني معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت سراسر کشور، گفت: با این اقدام امنیت اسناد در سطح بالایی قرار گرفته و امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می‌رسد.

"ابوالقاسم قاسمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ثبت آني معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت، گفت: اين اقدام کمک شاياني در تسريع  امر معاملات در دفترخانه‌هاي کشور خواهد کرد.

وي در ادامه افزود: با این اقدام ، امنیت اسناد در سطح بالایی قرار گرفته و امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می‌رسد. به عنوان مثال براي فردی که می‌خواهد خودرو یا خانه‌ای خریداری کند، فروشنده می‌تواند سند ملک را حتی با تبلت و گوشی همراه از طریق رمزی که در اختیار دارد به خریدار از طریق سایت سازمان ثبت نشان دهد.

لازم به ذکر است؛ امروز (شنبه 2 شهريورماه) کلاس‌هاي آموزشي ثبت آني معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت در کانون سردفتران داير مي‌شود و همچنين اجرايي شدن اين امر تا مورخ (15 شهريورماه) در دفترخانه‌ها و ادارات ثبت در سراسر کشور الزامي است.

گفتني است؛ شهروندان بعد از ثبت سند می‌توانند با شماره ملی سند و رمز از طریق سایت سازمان ثبت سند معامله شده را مشاهده کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثبت ، اداره ، دفترخانه ، آنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار