طرح شمس ايرانيان با همکاري شرکت توسعه مسکن ايرانيان و سازمان نوسازي شهر تهران وامتيازات آن در بانک شهر در منطقه 16 به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، موضوع فرسودگي ساختمان‌ها و تمهيدات ناشي از قرار گرفتن 70 درصد از مساحت کشورمان بر روي خط زلزله، عرضه سنتي و غير انبوده و عدم رعايت دقيق استانداردهاي موثر بر استحکام و کيفيت واحدهاي مسکوني و تقاضاي رو به رشد مسکن، مسئله مسکن را به يک مسئله‌ي ملي و استراتژيک در جغرافياي کشورمان تبديل نموده است.
شهردار منطقه 16 در اين باره گفت: بدين منظور طرح توليد انبوده مسکن محلي در منطقه 16 در حال اجرا است.
سيد محسن اسدي در خصوص اين طرح افزود: براساس اين طرح مردم و بخش خصوصي براي سپرده‌گذاري سرمايه‌هاي خرد و کلان خود به صورت 5 ساله به بانک شهر مراجعه مي‌کنند که ضمن بهره‌مندي از سود سپرده و افزايش سرمايه خود، از  اين پول به عنوان منابع سرمايه‌گذاري نوسازي استفاده خواهد شد.
وي تصريح کرد: با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و جذب منابع و اعتبارات مي‌توان روند نوسازي بافت فرسوده را احياء کرد.
همچنين معاون مالي و اداري منطقه 16 از چگونگي بهره‌مندي از امتيازات طرح شمس ايرانيان خبر داد و اظهار کرد: ابتدا مراجعه به دفتر مرکزي شرکت توسعه مسکن ايرانيان با همراه داشتن اصل کارت ملي و شناسنامه و يک قطعه عکس، تکميل فرم‌هاي مربوطه و دريافت معرفي‌نامه طرح شمس ايرانيان و سپس مراجعه به بانک شهر شعبه پارک بهمن به منظور افتتاح حساب سپرده‌ي مشترک و افتتاح حساب پس انداز کوتاه مدت با سود ساليانه 26 درصد است.
خسروي در پايان به شرايط طرح شمس ايرانيان اشاره و خاطر نشان کرد: حداقل مبلغ سپرده‌گذاري هر سپرده‌ گذار 10 ميليون ريال بوده و اصل گواهي سپرده حساب به عنوان وثيقه‌ي تسهيلات نزد بانک شهر نگهداري مي‌شود و همچنين در صورتي که سپرده گذار قبل از 365 روز از زمان افتتاح سپرده اقدام به برداشت سپرده‌ي خود نمايد مشمول جرايم بانکي و عودت کل سود دريافتي بابت قرض‌الحسنه توسعه‌اي خواهد شد.
گفتني است: طرح شمس ايرانيان در قالب 7 هزار واحد نوسازي دريافت هاي فرسوده در مناطق 15 و 16 با سرعتي قابل قبول در حال انجام است./ف
برچسب ها: شمس ، ایرانیان ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار