افرادی که عصبی هستند از این ویتامین ها استفاده کنند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: روزانه افراد با تنش های مختلف محیطی مواجه می شوند و مغز انسان با مواجه شدن با این عوامل استرس زا از خود واکنش نشان میدهد که اغلب با عصبانیت ظاهر می شود.

امینی با بیان اینکه کربوهیدرات ساده و پیچیده مغز را تحریک می کند تا سروتونین بیشتری تولید کند، افزود: بهترین مواد کربوهیدرات دار شامل غلات و نان های سبوس دار است و مصرف قند ها باعث تولید ترکیبات شیمیایی به نام اپیوئیدها در بدن شده که نه تنها خاصیت ضد درد دارد، بلکه بر روحیه فرد هم اثر مثبتی می گذارد.

به گفته کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛چربی های غیر اشباع شده مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در ساختمان سلول های عصبی به کار می رود و مصرف روغن های گیاهی مایع مانند روغن زیتون، سویا، کانولا و روغن ماهی برای سلامت و عملکرد سیستم عصبی ضروری است.

امینی افزود: مصرف روغن ماهی و مکمل اسیدهای چرب امگا 3 در پیشگیری و درمان افسردگی و پریشانی تأثیر شگفت انگیزی دارد.

انواع ویتامین ها در حفظ سیستم عصبی مؤثر بوده و هم چنین مواد معدنی هم تقویت کننده اعصاب است.

وی یادآور شد: یکی از مواد معدنی که در سلامت جسمی و روحی تأثیر زیادی دارد، آهن است و غذاهایی مانند جگر، گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات سرشار از آهن هستند.

وی تصریح کرد: روی و مس نیز از عناصر معدنی هستند که در رشد و تکامل سیستم عصبی انسان اهمیت ویژه ای دارند و در مقابل، دریافت غذاهایی دارای آهن به همراه چای، جذب آهن را کاهش می دهد./س
برچسب ها: عصبی ، ویتامین ، استفاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.