کارشناس شبکه فاکس نيوز با ارائه آمارهاي اقتصادي، اظهارات اخير اوباما درباره خروج اقتصاد آمريکا از وضع رکود را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در نطق اخير خود از بازگشت اقتصاد کشور به مسير خود سخن گفت.وي گفت:«خبر خوش اکنون اين است که ما اکنون توانسته ايم مسائل مالي موجود را از سر راه برداريم و پايه هاي لازم براي داشتن اقتصادي بهتر را بنيان گذاريم».

استوارت وارني کارشناس فاکس نيوز دراينباره گفت:«واقعيت اين است که آمار اقتصادي با آنچه اوباما تشريح مي کند تناقض دارد. از هرهشت فرصت شغلي، اين روزها هفت فرصت شغلي پاره وقت است. پنجاه و چهار درصد آمريکايي ها کمتر از سي دلار در سال درآمد دارند. مدت زماني که افراد پس از بيکار شدن در شرايط بيکاري سپري مي کنند، در دوران اوباما دو برابر شده و به بيست هفته رسيده است. 

حدود هشت ميليون نيروي کار وجود دارد که از کار برکنار شده است. در اين دوران هر روز به طور متوسط يازده هزار نفر به کساني که به دريافت کمک هاي غذايي مجبور مي شوند، افزوده مي شود. قيمت گاز امروز به سه و پنجاه و سه صدم دلار رسيده است که در مقايسه با سال دو هزار و نه که يک و هشتادو پنج صدم دلار بود، تقريبا دو برابر شده است.هزينه بيمه درماني کارگران بيست و نه درصد افزايش يافته است.اينها شواهدي است که نشان مي دهد چشم انداز اقتصادي آمريکا چنانچه اوباما تصوير مي کند، چندان روشن نيست».

وي افزود:«رئيس جمهور مي گويد ما روند رشد را طي مي کنيم و از رکود خارج شده ايم. ما دو درصد رشد داشته ايم و من توانسته ام شما را از رکود نجات دهم. اين رشد واقعيت دارد اما ديگر واقعيت هاي موجود در اين عرصه بسيار نگران کننده است».اين کارشناس درباره برنامه هاي محرک اقتصادي دولت گفت:«بيش از يک تريليون دلار در اين برنامه ها صرف شده است اما به رغم اين برنامه ها، واقعيات موجود اميدوارکننده نيست. پايين آمدن سطح زندگي طبقه متوسط در آمريکا در دوره اوباما شتاب گرفته است».
برچسب ها: اوباما ، خوشبینی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار