تا به امروز ستاره شناسان و محققان بي شماري در سر تا سر جهان براي ادامه حيات و زندگي در سياره سرخ نظريه هاي مختلفي كرده اند كه برخي از آنها تاييد و برخي ديگر رد مي شود.

بابک مشمولی کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار گروه فناوري هاي نوين باشگاه خبرنگاران حضور آب را در سطح سیاره مریخ صد در صد دانست و گفت :بزرگترین ایراد این سیاره ناپایدار بود و تبخیر سریع آب این سیاره است و در حال حاظر ستاره شناسان طرحی جت ایجاد دی اکسید کربن یا همان آلودگی توسط کارخانه هایی بر سطح مریخ را ارائه کرده اند که این طرح نیز مانند بسیاری از طرح های عجیب مراکز فضایی می باشد که در عمل شدنی نیست،زیرا با وجود 100 سال زندگی و تولید آلودگی بر روی کره زمین تاثیر بسیار ناچیزی بر جو سیاره ایجاد شده است.

مشمولی اختلاف مدت زمان لازم برای طی کردن یک روز در مریخ را با تقریبا نیم ساعت دانست و اظهارداشت :مریخ برای پشت سر گذاشتن یک سال در سیاره خود به دوسال زمینی زمان احتیاج دارد و با چنین شرایطی به نظر می رسد طرح ساخت خانه هایی مانند: گلخانه برای ساکنان آینده این سیاره عملی تر است.

وی تاکید کرد: حتی اگر با پیشرفته ترین تجهیزات هم جوی برای مریخ ایجاد کنیم این سیاره به دلیل جرم پایین نمی تواند این جو را در اطراف خود حفظ کند بنابراین به سرعت و بعد از گذشت مدتی کوتاه جو اطراف آن پراکنده می شود.

مشمولی یکی از مشکلات سفر به مریخ را صرف طولانی دانست و عنوان کرد: سفر رفت و برگشت به مریخ 2 سال طول می کشد که از این دوسال 6 ماه در راه رسیدن به سیاره سرخ و پس از فرود بر سطح این سیاره باید حدود 1 سال در آن بمانیم تا مریخ در چرخش مداری خود در نزدیکترین فاصله با زمین برسد و بعد 6 ماه دیگر مسیر بازگشت به خانه را طی کنیم.

گفتنی است :در سیاره زهره علاوه بر دمای بالا باران های اسیدی که بر سطح این سیاره در حال بارش است آن را غیر قابل سکونت کرده است./ع2







برچسب ها: مریخ ، سرخ ، ستاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار