سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات اخير لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه در خصوص برنامه هسته اي كشورمان بر سياست جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي براي توسعه علمي و اقتصادي كشور بر اساس حقوق خود طبق معاهده عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي (NPT) تاكيد كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سيد عباس عراقچي با اشاره به همكاريهاي نزديك كشورمان با آژانس بين المللي انرژي اتمي بر مبناي مفاد اين معاهده و نيز موافقتنامه هاي پادماني ، اظهار داشت: فعاليت هسته اي ايران كاملا شفاف و صلح آميز بوده و تمامي تاسيسات و فعاليتهاي هسته اي كشورمان تحت نظارت مستمر آژانس ميباشد.
 
عراقچي همچنين در ادامه با مردود دانستن هرگونه مداخله كشورهاي خارجي در امور داخلي سوريه كه به تشديد درگيري خشونت آميز و كشتار مردم انجاميده است، گفت: از منظر جمهوري اسلامي ايران بحران سوريه نه بر مبناي منويات و مطالبات چند كشور خاص، بلكه تنها با مذاكره سوري – سوري و نظر مردم اين كشور و در نهايت از طريق گفتگو و روش هاي مردم سالارانه قابل حل و فصل است.
 
وي با محكوم كردن استفاده از سلاحهاي شيميايي توسط تروريستها در سوريه، خواهان واكنش فرانسه و ساير كشورهاي غربي به منظور محكوم كردن اين اقدام و جلوگيري از ارسال پول و سلاح براي گروههاي تروريستي شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عراقچی ، اقتصادی ، فابیوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار