بنيانگذار جنبش مردمي مصر گفت آينده مصر از آن کساني خواهد بود که مي‌توانند خلاء ناشي از ضعف اخوان المسلمين و عقب نشيني آنها را از صحنه پر کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه البيان چاپ امارات، حمدين صباحي، بنيانگذار جريان مردمي مصر افزود:  براي اين کار به تشکيلاتي نياز است که نماينده يک جنبش مردمي و آشتي جويانه با هويت تمدن عربي-اسلامي و اديان آسماني است و موضعي مثبت در خصوص شرعيت و دفاع از آن دارد و بر وارد کردن آن در قانون اساسي به عنوان منبع اصلي قانونگذاري اصرار دارد. 
وي افزود: مصر به نيروهاي نياز دارد که با ملي گرايي مصر، انقلاب بيست و پنج ژانويه و موج دوم آن در سي ام ژوئن، آشتي هستند. اين ساختار حزبي نيست و ايدئولوژي محدود ندارد. 
حمدين صباحي تاکيد کرد ساختار مد نظر بايد بتواند مردم را مخاطب قرار داده و خدمات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ارائه دهد و فقط به خدمات سياسي اکتفا نکند. اين وظيفه اصلي جنبش ملي مصر است و هرکس بتواند در اين خصوص موفق شود، مهمترين مهره در نقشه سياسي آينده مصر خواهد بود. 
وي در پايان گفت: کار اخوان المسلمين در قدرت کاملا به پايان رسيده و از نظر ساختاري نيز بسيار ضعيف شده است. بحران اخوان المسلمين فقط سياسي نيست که بحران بزرگتر آنها، اين است که در سطح مردمي و از نظر اخلاقِي، خسارت سنگيني متحمل شدند.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، صباحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار