روزنامه الوطن سوریه فاش کرد: نمایندگان اسرائیل، آمریکا، فرانسه و انگلیس به تازگی نشستی محرمانه را در خصوص تحولات مصر برگزار کردند تا مانع از پیامدهای نامطلوب احتمالی در این کشور شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن سوریه، این نشست استراتژیک و محرمانه در پایگاه نظامی آمریکا در آلمان برگزار شد. نشست مذکور تحت عنوان "کودتای مصر" طی روزهای 16 تا 18 ماه اوت برگزار شد.
در این نشست نمایندگان سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، آمریکا، سازمان امنیت مرکزی ‌آمریکا و نمایندگان نیروهای انگلیس در قبرس مشارکت کردند.
علاوه بر این، نماینده وزیر دفاع فرانسه و نماینده اتاق عملیات ناتو در این نشست حضور داشتند.
بنا به نوشته روزنامه الوطن، 29 گزارش کتبی با مهر "بسیار محرمانه" در این نشست، درباره تحولات مصر صادر شد.
بر اساس گزارش این روزنامه، نشست مذکور درباره وضعیت مصر به ویژه اوضاع نامطلوب این کشور در عرصه‌های مختلف پس از تظاهرات 30 ژوئن و برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر به دست ارتش در سوم ژوئیه و نیز مساله ورود سلاح از سودان، لیبی و چاد به مصر برگزار شد.
در این نشست حاضران درباره نیاز فوری به زمان بیشتر برای اتخاذ تصمیمات سیاسی و اقتصادی در مصر توافق کردند.
علاوه بر این شرکت‌کنندگان تصمیم براندازی گروه اخوان المسلمین را تصمیمی ناگهانی و نادرست توصیف و تاکید کردند که با وجود ناآرامی‌ها در سوریه و عراق و کشته و زخمی شدن صدها تن به کل روزانه در این کشورها نباید مصر نیز به این دو کشور افزوده شود.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، محرمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار