معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری تجار ایرانی مرکز تجارت ایران در باکو را راه‌اندازی و به تقویت آن کمک کنیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ نیازی صفر اف دیروز در نشست مسئولان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: ما بسیار علاقمند به توسعه روابط بین دو کشور ایران و آذربایجان و مراودات مرزی با استان‌های همجوار نظیر اردبیل هستیم که در این زمینه از پیشنهادات مسئولان اتاق نیز استقبال می‌کنیم.

وی گفت: بازرگانان آذری به جای اینکه برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود به همه کارخانه‌های ایران مراجعه کنند، بهتر است برای انتخاب کالا به یک مرکز تجاری وارد شده و در این عرصه با سهولتی بیشتر اقدام کنند.

نیازی صفر اف با تاکید بر ضرورت تبادل هیئت‌های تجاری بخش خصوصی و حضور در نمایشگاه‌های بازرگانی بین‌المللی دو کشور خاطر نشان کرد: ما امیدواریم زمینه و بستر توسعه و تقویت این روابط تجاری و اقتصادی فراهم آید.

وی تأسیس مرکز تجارت ایران در باکو را فرصتی مناسب برای بازرگانان آذری اعلام کرد تا به خرید مرغوب و مطلوب کالا اقدام کنند.

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با استقبال از تقویت روابط مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان افزود: از طرف ما سعی می‌شود مشکلات و برخی نارسایی‌ها برطرف شده و زمینه‌ای مساعد و مطلوب نیز در توسعه روابط به وجود آید.

معاون اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان نیز با استقبال از پیشنهاد ایجاد اتاق مشترک بازرگانی دو کشور گفت: امیدواریم پس از برگزاری جلسات کارشناسی کارهای مشترک انجام شده و روابط اقتصادی دو کشور توسعه پیدا کند.

عادل حسین‌اف گفت: ما آماده برگزاری نمایشگاه‌های دو جانبه در آذربایجان و استان اردبیل هستیم که در این زمینه باید سعی کنیم تا واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده بتوانند با کیفیت‌ترین محصولات را به معرض دید و فروش بگذارند.

وی با استقبال از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو افزود: این حرکت و اقدام مثبت می‌تواند بخشی از مشکلات و نارسایی‌های جدی ما را برطرف کند.

حسین‌اف تصریح کرد: ‌بخش خصوصی برای ساخت و راه‌اندازی این مرکز تجاری باید پیشقدم شده و زمینه تحولی خوبی را فراهم کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، روابط ، ایران ، و ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.