نماینده مردم شیراز در نطق میان دستور خود گفت: از دولت انتظار داریم که توجه به عقب افتادگی استان‌ها در بخشی از شاخص‌ها، مبنای توزیع اعتبارات در لایحه بودجه 93 قرار گیرد و شکاف و فاصله میان استان‌های محروم و استان‌های برخوردار هر ساله کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "جعفر قادری" نماینده مردم شیراز طی سخنانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 3 شهریورماه) با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت: این روزها منطقه خاورمیانه آبستن حوادثی است که کم توجهی به آن می‌تواند مشکلات جدی برای کشور و منطقه به دنبال داشته باشد. هرچه به هم ریختگی اوضاع در کشورهای منطقه نمود بیشتری پیدا می‌کند، اهمیت نقش و جایگاه ولی فقیه در نظام مردمی و اسلامی ما برجسته می‌شود.
 
وی افزود: اگر در قانون اساسی جایگاه ولایت فقیه به درستی مورد توجه قرار نگرفته بود، معلوم نبود که سرنوشت کشور ما در جریانات و حوادث سال‌های قبل بهتر از سرنوشت کشورهایی مانند مصر و سوریه بشود، لذا جا دارد خدا را به خاطر الطاف خداوندی و تیز بینی مقام معظم رهبری و مجلس خبرگان رهبری شاکر و سپاسگذار باشیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: به سهم خود از اهتمام هیئت رئیسه مجلس و صدا وسیما به دلیل پخش مستقیم جلسات رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: همچنین به دولت توصیه می‌کنم که در ارائه لایحه اصلاح بودجه 92 سعی نکند موارد اختلاف بین دولت قبلی و مجلس را مجدداً به مجلس ارائه کند چرا که در این رابطه شفافیت بودجه، عدم واگذاری اختیارات تام و تمام در مورد انتخاب نوع پروژه‌ها، واگذاری بدون محدودیت تخصیص، رعایت اصول 52 و 53 قانون اساسی جلوگیری از افزایش پایه پولی و رشد نقدینگی از طریق انتشار اوراق مشارکت و عدم واگذاری حاصل از واگذاری سهام به دولت مجلس آنها را پذیرفته و خدشه‌ای به آن وارد نخواهد شد.
 
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: این روزها شاهد وعده‌های مدت‌دار توسط دولت هستیم، اما با توجه به شناختی که از اوضاع اقتصادی وجود دارد، به دولت توصیه می‌کنم که با مسائل و موضوعات اقتصادی واقعی تر برخورد کند و وعده‌‌هایی که امکان تحقق آن وجود ندارد را مطرح نکند.
 
وی افزود: از دولت انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به تهیه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرای برنامه بودجه و قوانین عادی اقدام کند تا شاهد اجرای مصوبات مجلس باشیم.
 
قادری ادامه داد: جدی بودن مشکلات اقتصادی ایجاب می‌کند که در اسرع وقت شورای گفت‌وگو در سطح ملی و استان‌ها فعال شود و مشکلات موجود را جمع‌بندی و در صدد ارائه راه حل برآید.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: همچنین تسریع در آغاز به کار شورای عالی اداری و سرعت دادن به واگذاری تصدی‌ها و کاهش موانع اداری و در نتیجه کاهش موانع فضای کسب و کار لازمه صورت دادن به رشد و توسعه اقتصادی و حل معضلات اقتصادی جامعه است.
 
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: از دولت انتظار داریم جهت توجه به رشد متوازن و عدالت اجتماعی و اقتصادی، نسبت به توزیع متوازن اعتبارات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی در بین استان‌ها اهتمام جدی داشته باشد. همچنین از دولت انتظار داریم که توجه به عقب افتادگی استان‌ها در بخشی از شاخص‌ها، مبنای توزیع اعتبارات در لایحه بودجه 93 قرار گیرد و شکاف و فاصله میان استان‌های محروم و استان‌های برخوردار هر ساله کاهش یابد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: از دولت انتظارداریم که در برخورد با مسائل کشور همه جا را مورد توجه قرار دهد. اگر برای احیای یک دریاچه کار گروه تشکیل می‌دهد، خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌های استان فارس از جمله دریاچه‌های پریشان و بختگان را مدنظر قرار دهد.
 
وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم برای کاهش نرخ بیکاری در استان فارس به عنوان دومین استان دارای نرخ بیکاری چاره ای بیندیشد.
 
قادری گفت: موضوع انتخاب استاندار موضوعی است که اهتمام به آن جلب نظر نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان‌ها را طلب می‌کند، لذا انتظار این است که دولت حمایت و همراهی این دو قطب مهم و اثرگذار را از دست ندهد.
 
نماینده مردم شیراز افزود: کمک به زیرساخت‌های مذهبی شیراز و تکمیل الزامات سومین حرم اهل بیت خواسته عمومی شیراز است.
 
وی ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که در شیرین کردن آب سرمایه گذاری کند و انتقال آب از دریاچه‌های شمال و جنوب و حل مشکلات کم آبی را در دستور کار خود قرار دهد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: توجه به سرمایه گذاری در صنایع معدنی هم برای تحقق رشد اقتصادی و هم عدالت اجتماعی در استان‌های مستعد و دارای ظرفیت های معدنی گره گشای بسیاری از مشکلات ملی و محلی خواهد بود.
 
قادری گفت: از دولت انتظار می‌رود در معرفی وزرای باقیمانده اعتدال را رعایت کند تا شاهد همکاری‌های بیشتر دولت و مجلس باشیم.
 
نماینده شیراز اضافه کرد: ساخت پالایشگاه پارس شیراز مدتهاست در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است و مجوز ساخت آن در برنامه پنجم توسعه به این وزارت داده شده است، اما این پالایشگاه نه تنها ساخته نشده، بلکه در واگذاری آن به بخش غیر دولتی نیز مشکلاتی وجود دارد، لذا انتظار داریم که هرچه سریعتر در این مورد تعیین تکلیف شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور خواستاریم در انتخاب معاونین وزرا و روسای سازمان‌های باقیمانده با رعایت اعتدال عمل کند تا شاهد حضور همه استان‌ها در پست‌های مدیریتی و تقسیم عادلانه مسئولیت‌ها در سطح کشور باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قادری ، نطق ، بودجه ، دولت ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار