دانشمندان به تازگی دریافته اند که اعتیاد به غذا در افرادی که دچار چاقی و همین طور علاقه ی زیاد به خوردن غذا دارند می تواند باعث بروز خطرات جدی برای سلامت آنها شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدید ترین پژوهش ها دانشمندان دریافته اند که اعتماد به مواد غذایی حتی می تواند مانند اعتیاد به مواد مخدر در افراد عمل کند و وابستگی شدید و سختی در ترک اعتیاد را برای آنها به وجود می آورد.

گفتنی است: دانشمندان این تحقیق را بر روی حدود 5000 فرد بزرگسال انجام داده اند دریافتند که از این میان آن دسته از افرادی که دچار اضافه وزن بالا و علاقه مند به خوردن مواد غذایی چرب و شیرین بوده اند، به سختی توانایی ترک کردن خوردن این غذاها را داشته اند.

بررسی ها نشان می دهند، اعتیاد به برخی از غذاها که عموما غذاهای چرب، شور و یا شیرین هستند 76 درصد بالاتر از اعتیاد به سیگار و یا حتی مواد مخدر است.

پزشکان به این افراد توصیه می کنند تا علاوه بر کنترل رژیم غذایی خود برای تقویت اراده چگونگی اجرای آن از مشاوره با روانشناس و یا متخصص تغذیه استفاده کنند و با ممارست و تمرین سعی کنند تا عادت خوردن غذا های سالم وارد چرخه ی زندگی آنها شود./ع2

برچسب ها: اعتیاد ، غذا ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار