امروز در آمریکا برای اولین بار بعد از سالها ترافیک بازدید ها از یاهو نسبت به گوگل بیشتر شده ، یاهو 20 درصد رشد نسبت به تیر ماه پارسال داشته است.

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگراران؛ پیش از ظهور شبکه های اجتماعی، آن اوایل که تازه فناوری و دنیای مجازی کم کم و آهسته وارد زندگی ما شده بود و تصمیم به زدن رنگی متفاوت به ارتباطات داشت این جمله زیاد به گوش می رسید، کمی با هم چت کنیم، چت کردن مرا یاد یاهومسنجر می اندازد محیطی باز برای گفتگو آن هم با اینترنت های نفتی، که چند ساعتی طول می کشید تا بالا بیاید.
بله آن زمان که اینترنت نوپا بود، یاهو رقیب سرسخت برای گوگل هم بود با اینکه گوگل همیشه یک قدم جلوتر اما یاهو همواره در تعقیب آن، اما سال های تلخ یاهو فرارسید و عقب گرد های شدید، یاهو به قدری جا مانده بود که سیل مهاجرت های متخصصین این پایگاه به نسبت معتبر به دیگر شرکت ها شروع شد.



یاهو چند باری هم تا مرز برشکستگی هم پیش رفت تا جایی که گوگل و مایکروسافت پیش قدم  برای خریدش شدند.
در همین حال و هوا سکان کشتی به گل نشته ی یاهو را مریسا مایر به دست گرفت، خانم مایر پیشنیه ی درخشانی در گوگل داشته اما تصمیم به مهاجرت به یاهو را گرفت، زنی موفق در دره ی سلیکون ولی، بهتر است بدانید خانم مایر اولین زن متخصصی بود که وارد گوگل شد و به دلیل داشتن نفوذ کلام بالا همواره در لیست سخنرانان این شرکت هم بوده است.
در بیشتر پروژه هاس موفق گوگل حضور داشته و از فارق تحصیلان رشته ی هوش مصنوعی در دانشگاه استنفورد است.



اما امروز در آمریکا برای اولین بار بعد از سالها ترافیک بازدید ها از یاهو نسبت به گوگل بیشتر شده است، 20 درصد رشد نسبت به تیر ماه پارسال آن هم به لطف سیاست های اجرایی خانم مایر، از جمله ی این سیاست ها می توان از استفاده کردن از ایده های به نسبت شکست خورده ی استارت آپ ویکند های مختلف به گونه ای که باعث پیشرفت یاهو شود.
اگر روند رشد یاهو هچنان ادامه پیدا کنید بعید نیست نام خانم مایر در کنار افراد بسیار موفق دنیای فناوری مانند دنیس ریچی، استیو جابز و ... قرار گیرد.

 
گزراش از : امیرسامان صباغی
برچسب ها: دریچه ، خبر ، صفر و یک ، یاهو ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار