عضو شورای عالی حوزه گفت: منظور از تعامل حوزه و روحانیت با دولت، دولتی شدن نیست و تاکنون یک ریال از شهریه طلاب از دولت‌ها تامین نشده، نمی‌شود و نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت به مسئله ارتباط میان حوزه و دولت پرداخت و اظهار داشت: روحانیت شیعه در طول تاریخ هیچ گاه دولتی نبوده، نیست و نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبران و انبیای الهی در طول تاریخ موظف بودند با حاکمیت طاغوت مبارزه کنند تصریح کرد: بر همین اساس نیز روحانیت شیعه در زمان حاکمیت دولت طاغوتی خود را موظف به مقابله با آن می‌دانست.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به انتظارات روحانیت از دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: روحانیت دغدغه مسائل دینی را دارد و به همین دلیل دولت باید به مسئله گسترش حاکمیت فرهنگ دینی به ویژه در زمینه عفاف و حجاب اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دغدغه دیگر روحانیت در شرایط کنونی را توجه جدی به مسئله معیشت مردم برشمرد و ابراز امیدواری کرد دولت یازدهم در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهد./س

برچسب ها: قم ، تامین ، شهریه ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.