سرپرست تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان گفت: مطمئن باشید اگر در مسابقات جهانی بلغارستان دچار حوادث کشتی نمی شدیم حتی قهرمانی هم دور از دسترس نبود.

پرویز عالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: علی رغم آنکه پیش از حضور در مسابقات جهانی بچه ها در اردوهای تیم ملی با کمبود هایی مواجه بودند و شرایط حضور در هیچ میدان تدارکاتی برای آنها فراهم نشده بود اما در مجموع عملکرد قابل قبولی داشتند.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان ادامه داد: در 4 وزن نخست از آزاد کاران جوان انتظار بیشتری داشتیم  واگر آنها کشتی بهتری را به نمایش می گذاشتند و به جای یک مدال برنز یکی دیگر از بچه ها هم روی سکو می رفت به طور حتم در پایان جایگاه بهتری کسب می کردیم.

عالی با بیان این که با توجه به استراحت بیشتر آزاد کاران جوان در روز دوم نتیجه عملکرد آنها بهتر بود گفت: در چهار وزن دوم باید چهار مدال می گرفتیم اما با توجه به عدم رویارویی علیرضا کریمی در وزن 84 کیلو گرم مقابل حریف رژِیم اشغالگر قدس که شانس مسلم طلای این وزن  بود نه تنها از کورس قهرمانی دور شدیم بلکه با توجه به حذف وی از جدول مسابقات جایگاه دومی را نیز از دست دادیم.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه کادر فنی برای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی تصریح کرد: رسول خادم نیز نقش موثری در موفقیت تیم داشت چراکه وی ضمن نظارت و حضور مستمر بر سر تمرینات ملی پوشان زمانی که به محل برگزاری مسابقات رسید بچه ها روحیه مضاعفی گرفتند و در نهایت هرچند اگر در برخی اوزان بچه ها بهتر ظاهر می شدند ودچار اتفاقات کشتی نمی شدیم قهرمان می شدیم روی سکوی سوم قرار گرفتیم.ضمن آنکه نباید فراموش کنیم سایر تیم ها با تدارکات قوی راهی مسابقات شده بودند و بچه های ما بدون حضور در هیچ تورنمتی در میدان جهانی روی تشک حاضر شدند.

سرپرست تیم کشتی آزاد درباره شرایط میزبانی و امکانات موجود در بلغارستان محل برگزاری مسابقات جهانی اظهار داشت: خوشبختانه همه چیز خوب و مناسب بود و در همین جا باید تشکر ویژه ای داشته باشم از آقای نوروزی سفیر ایران در بلغارستان که در مدت اقامت تیم واقعاً زحمات زیادی کشیدند و با حمایت خود بچه ها را دلگرم کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پایان مسابقات جهانی همچون گذشته کشتی گیران جوان به حال خود رها خواهند شد گفت: خیر، هرگز این اتفاق رخ نمی دهد چرا که پیش از مسابقات جهانی برنامه مدونی تدوین شده به طوری که لیگ جوانان،مسابقات منطقه ای ،کارگاه های مختلف و در صورت فراهم بودن شرایط حضور در چند تورنمت برون مرزی از جمله کارهایی است که برای آزادکاران جوان در نظر گرفته شده ،ضمن آنکه برخی از کشتی گیران نیز با صلاحدید مدیرتیم های ملی در اردوی بزرگسالان  شرکت می کنند.در مجموع اعتقاد دارم  اگر پشتوانه سازی  صحیح  و  اصولی صورت گیرد آینده کشتی ایران تضمین خواهد شد.

عالی در خصوص برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدارسیون کشتی نیز اظهار داشت: به هر حال برای آنکه کشتی به یک ثبات مدیرتی برسد بهتر است هر چه زودتر مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی برگزار شود،فقط امیدواریم فردی که به این پست می رسد ضمن آگاهی از دانش مدیرتی کشتی را نیز به خوبی بشناسد.

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که در صوفیه بلغارستان  طی روزهای 26 و 27 مردادماه برگزار شد، یونس سرمستی در وزن 55 کیلوگرم مدال طلا گرفت، عبدالله قمی در وزن 120 کیلو گرم صاحب مدال نقره شد، مصطفی قیاسی و پیمان یاراحمدی در اوزان 74 و 66 کیلوگرم مدال برنز گرفتند، مصطفی یعقوبی در50 کیلوگرم هفتم شد . فرزاد کولیوند در وزن 60 کیلوگرم و پدرام جمشیدی در وزن 120 کیلوگرم در رتبه هشتم ایستادند. ضمن این‌که علیرضا کریمی در وزن 84 کیلوگرم حاضر نشد در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیری از رژیم اشغالگر قدس روی تشک برود از جدول رقابت ها کنار گذاشته شد تا تیم ایران که می توانست با شش امتیازو مقام پنجمی وی نایب قهرمان جهان شود، به مقام سومی قناعت کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار