رادیو معارف در سه برنامه پیش روی «راه و بیراه» به اهداف پنهانی رهبران شبهه معنوی جهان در عصر جدید می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی برای مواجه با رشد عرفان‌های نو ظهور در ایران، برنامه «راه و بیراه» در سه برنامه پیش رو از پنج شهریور 92 به تبیین و بررسی اهداف پنهانی رهبران و پشتیبانان فکری عرفان‌های شبهه معنوی و نوظهور در جهان می‌پردازد.

در این سه قسمت از برنامه «راه و بیراه» حجت الاسلام حمید رضا مظاهری سیف، پژوهشگر حوزه عرفان‌های نوظهور، سه مجموعه بزرگ که پشتیبانی فکری و عقیدتی جریان‌های منحرف شبهه معنوی را در سراسر جهان بر عهده دارند را به شنوندگان معرفی می‌کند.

انجمن جهانی تفکر نوین، باشگاه بوداپست و باشگاه رم که در حقیقت اتاق فکر عرفان‌های کاذب در سراسر جهان است، مأموریت پشتیبانی فکری این مکاتب انحرافی را انجام می‌دهند. همچنین برخی پایگاه‌های این انجمن‌ها در داخل کشور معرفی می‌شوند.

همچنین در این برنامه سه رویکردی که در برخورد با جریان‌های شبهه معنوی شکل می‌گیرد شامل رویکرد ساده انگارانه، توهم توطئه و رویکرد کاوشگرانه مورد بررسی قرار گرفته و مقایسه‌ای نیز بین رهبران مکاتب معنوی - الهی مانند حضرت امام خمینی(ره) و سران این جریان‌های شبهه معنوی و منحرف، افرادی مانند الوین لازلو انجام خواهد شد. سپس با معرفی مجموعه‌ها، به منظور آشنایی بیشتر شنوندگان از پایه گذاران این انجمن‌ها سخن گفته و رفتار و بینش آنها در طول زندگی بررسی خواهد شد. سپس با شناختی که شنوندگان از افرادی مانند ماکس هابرت، الوین لازلو و مایکل برنارد خواهند داشت، بررسی اهداف پنهان آنان و مقایسه این اهداف با ادعاهای آنان انجام خواهد شد.

برنامه «راه و بیراه» کاری از گروه معارف و اندیشه به سردبیر تهیه کنندگی مسعود الماسی و اجرای کارشناسی حسن حیدرزاده سه شنبه‌ها ساعت 16 و 30 دقیقه از شبکه رادیویی معارف تقدیم شنوندگان رادیو معارف می‌شود./س

برچسب ها: قم ، تبیین ، اهداف ، پنهان ، معنوی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.