مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، از مردم خواست بر بازار نظارت داشته و تخلفات مشاهده شده را گزارش دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "ایرج عزیزی"، با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مردم در خریدهای خود از واحدهای صنفی به حقوق خود توجهی ندارند، اظهار کرد: مطمئنا نظارت مردم بر بازار جلوی بسیاری از تخلفات را خواهد گرفت.

وی از مردم خواست هنگام خرید کالا حتما فاکتور دریافت کنند و گفت: تمام فروشندگان موظفند چنانچه مشتری از آنها فاکتور بخواهد به آنها فاکتور بدهند که همین امر تا حدود زیادی تخلف‌ها را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود مصرف کننده در صورت تخلف بتواند مورد تخلف را سهل‌تر پیگیری کند.

عزیزی با اشاره به سامانه پیامکی 30009651 تعزیرات حکومتی برای دریافت تخلفات، اظهار کرد: در سال جاری تنها کمتر از 15 پیامک مبنی بر وقوع تخلف دریافت کرده‌ایم که می‌طلبد مردم حساسیت بیشتری داشته و به حقوق خود توجه بیشتری کنند.

وی با اشاره به رایگان بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی، گفت: مردم می‌توانند بهترین ناظر بر بازار بوده و تخلفات را رصد کرده و برای رسیدگی به مراجع نظارتی گزارش دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در ادامه به تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت در بخش شکات خصوصی 711 پرونده وارده و 754 پرونده مختومه داشته‌ایم. 120 پرونده نیز مربوط به اسفند سال گذشته بوده و در حال حاضر 77 پرونده در شعب تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

عزیزی گرانفروشی و اخذ وجه اضافی و عدم اجرا تعهد را عمده تخلفات واحدهای صنفی عنوان کرد.

وی گفت: رسیدگی به پرونده تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی بسته به نوع پرونده از یک تا 30 روز به طول می‌انجامد و احکام نیز ظرف 10 روز اجرا خواهد شد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.