رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 80 درصد از تولیدات اردبیل به جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن در سفر به جمهوری آذربایجان با هدف توسعه روابط مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در کنفرانس خبری باکو اظهار داشت: در حال حاضر در اتاق بازرگانی استان اردبیل بخش‌های ویژه‌ای برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با چندین کشور خارجی به خصوص با کشورهای اروپایی ایجاد کرده‌ایم اما اتاق مشترک بازرگانی با کشور جمهوری آذربایجان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن نزدیکی و همسایگی دو کشور آذربایجان و ایران و همچنین پائین بودن قیمت اجناس در ایران، ایجاد تسهیل در برقراری مناسبات تجاری و اقتصادی منافع هر دو کشور را تأمین خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: هدف ما نیز از این سفر ایجاد اتاق مشترک بازرگانی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان می‌باشد که راه رسیدن به این اهداف را کوتاه‌تر می‌کند.

پیرموذن با اشاره به حجم 57 میلیون دلاری مبادلات تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در سال گذشته، گفت: بیش از 80 درصد از محصولات تولیدی استان اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان صادر می‌شود که عمدتاً شامل کالاهای پلاستیکی و محصولات کشاورزی می‌باشد.

وی در ادامه کیفیت ممتاز و قیمت ارزان صنایع قدرتمند شیمیایی ایران را خاطرنشان کرد و با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال حجم تجارت با جمهوری آذربایجان به میزان 19 میلیون دلار بوده است، عنوان کرد: زمانی حجم مبادلات تجاری با آذربایجان در جایگاه دهم بود و هم اکنون جایگاه دهم اشغال شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.