امروزه منابع انسانی نقش بسیار مهمی در نحوه عملکرد سازمان ها داشته و عامل موفقیت هر سازمانی داشتن نیروی انسانی موثر، خلاق و با انگیزه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تعلق سازمانی به عنوان یکی از مقوله های مرتبط با نیروی انسانی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است که از علایق فرد و تمایل او به انجام وظایف و ماندگاری در سازمان ناشی می شود.

در این رابطه دکتر شهرام وزیری روان شناس و استاد دانشگاه می گوید: تعلق سازمانی در سطح وسیع معنایی فراتر دارد کسی که مذهب یا ملیت خاصی دارد، خودش را متعلق به آن مذهب یا ملیت می داند.

یعنی فرد با یک نوع احساس وصل بودن در آن دیدگاه خودش را وابسته می داند.

همچنین بهترین حسی که یک شخص نسبت به محل کار و سازمانش می تواند داشته باشد، حس تعلق سازمانی است حسی که فرد را جزء سازمان دانسته و منافع خود را منافع سازمان دانسته و از هیچ تلاشی جهت توسعه و پیشرفت سازمانش دریغ نمی کند.

همچنین وی افزود: در سازمان ها و ادارات کارمندان نیز با راهبردها و راهنمایی هایی که از طرف سازمان ها و ادارات در جهت پیشرفت، ترقی و تکامل پیدا می کند، احساس تعلق سازمانی پیدا می کنند.

بنابر این تعلق سازمانی میزان دلبستگی یا همانند سازی به آن سازمان است که می توان عامل تعیین کننده ای درنحوه عملکرد نیروی انسانی هر سازمانی داشته باشد. گزارش از الهام شاهمیری ./ف
برچسب ها: دلبستگی ، مذهب ، حسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار