مدیر حوزه های علمیه کشور در مراسم تقدیر از برنامه های ماه مبارک رمضان و تابستان 92، از برنامه سازان رسانه ملی که در زمینه تولید برنامه های دینی فعالیت می کنند یاد و از تلاش آنها قدردانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما ، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در مراسم تقدیر از برنامه های ماه مبارک رمضان و تابستان 92، از برنامه سازان به عنوان تلاشگران خستگی ناپذیر رسانه ملی که در زمینه تولید برنامه های دینی فعالیت می کنند یاد و از تلاش آنها قدردانی کرد .

وی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید و تقسیم بندی جهادگران در آن گفت : در این آیه قرآن مجاهدان را به دو دسته یعنی کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و کسانی که زیر بیرق شیطان می جنگند؛ تقسیم می شوند .

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که مجاهدان راه خدا کسانی هستند که تلاش می کنند تا راه خدا و دین در زندگی جوامع به درستی پیاده شود؛ افزود: مجاهدان راه شیطان برای شکستن همین راه خدا و معنویت ها و اندیشه ها تلاش می کنند .

وی صالحان را سربازان جبهه اول و زورمندان تاریخ را سربازان جبهه دیگر خواند و گفت : در مقابل جبهه شیطان باید با تمام قوا و با برنامه و فکر به میدان آمد و به تضمین خدا که در آخر همین آیه آمده؛ باید منتظر شکست شیطان شد .

آیت الله حسینی بوشهری سپس با اشاره به شرایط امروز دنیا و تقابل رسانه ها در آن خطاب به کارکنان رسانه ملی تأکید کرد : شما که در صدا و سیما نقش آفرینی می کنید مسلح به سلاحی هستید که پیروزی آن مقابل تانک ها و مسلسل ها قطعی است. وی با بیان این که امروز دشمن در این جبهه فرهنگی به ویرانگری مشغول بوده و هدفش را جوانان قرار داده ، تصریح کرد : اگر این حمایت ها از ناحیه عالمان دین و شما که پیام رسان عرصه دین هستید نبود نسل جوان ، احساس بی پناهی می کرد .

مدیر حوزه های علمیه کشور ، سپس به بیان سه دیدگاه درباره تقابل دین و رسانه پرداخت و گفت : دیدگاه اول دیدگاه افراطی بوده و اعتقاد دارد، رسانه ضد دین است،  این دیدگاه برخوردی سلبی با رسانه دارد و رسانه را در یک سو و دین را در سوی دیگر می داند . دیدگاه دوم نیز دیدگاهی تفریطی است و معتقد است که رسانه فقط ابزاری است، که می تواند بدون دغدغه هر نوع محتوا را اعم از دینی و غیر دینی در آن مطرح کرد .

مدیر حوزه های علمیه کشور ، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره رسانه دینی گفت: در رسانه دینی تریبون نه تنها در اختیار متخصص دین بوده بلکه همه چیز از صدا و تصویر تا همه عوامل در خدمت تولید پیام دینی است.

وی در این مراسم پررنگ شدن مضامین دنیایی را در کنار مضامین دینی از آسیب هایی برشمرد که در تولید برنامه باید به آن توجه کرد تا رسانه ضد دین نشود .

وی همچنین با تاکید بر این که نقش آفرینان این رسانه باید از مقبولیت اجتماعی برخوردار باشند و آنچه که به مخاطب القا می کنند، نباید خود فراموش کرده و در زندگی خود پیاده نمایند. /ض
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.