به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تعمیر و نگهداری توربوژنراتورهای مذکور برای نخستین بار در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در حالی انجام شد که لوزام یدکی آن ها در انحصار کشور سازنده است.
این گزارش می افزاید، تعمیرات دوره ای سطح اول برای توربوژنراتور های 2133و 2133 بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده (شرکت زیمنس) و مطابق با فلوچارت آن جزو تعمیرات برنامه ای و از زیر مجموعه تعمیرات پیشگیرانه به حساب می آید اما شرکت مذکور تحت شرایط تحریم غربی ها علیه جمهوری اسلامی از تعهدات خود در این خصوص سرباز زد.
براساس گزارش شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، درتعمیر ونگهداری سالیانه سه دستگاه توربوژنراتور، انجام عملیات Trouble Shooting مولدها به مورد اجرا گذارده شد که ازآن جمله می توان به چندین مورد رفع نواقص مولدها ، شامل تعمیر دمپر اطاقک روغنکاری واطاقک توربین مولدهای 2132و2133، نشت گیری سیستم روغنکاری مولدها، اصلاح مسیرکابل کشی ترنسدیوسر تحریک ژنراتور ها و عایق بندی اطراف شفت ورودی ژنراتورودیواره حدفاصل اطاقک گیربکس وژنراتور ، به جهت ایجاد فشارمثبت دراطاقک ژنراتورها ، عیب یابی سنسورهای نشتی گاز و .... اشاره کرد.
همچنین تعویض قطعات مصرفی مولدها شامل 96 عدد فیلتر استوانه ای بزرگ و96 عدد فیلتراستوانه ای کوچک هوای ورودی از نوع Hemi pleat وارزیابی سیستم ورودی هواپس ازتعویض فیلترها و تعویض تمامی فیلترهای روغن مربوط به سیستم روغنکاری (Lubrication System) وهمچنین مجموعه فیلترهای سیستم Ventilation اطاقکهای توربین ، ژنراتور و Axillary و .....رفع اشکال و در سرویس قرار دادن سه دستگاه توربوژنراتور بدون هیچ نقصی از جمله این اقدامات است.
انتهاي پيام/