جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 19، از اجرای طرح دوام در شکوفه شمالی این منطقه خبر داد.

محمد باقر علیزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای طرح دوام در محلات 13گانه منطقه 19 به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مقابله با بلایا و حوادث طبیعی هنگام وقوع بحران در دستور کار ستاد مدیریت بحران منطقه 19 قرار دارد.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود:
این طرح روز چهار شنبه 6شهریور ماه سال 92 با برپایی غرفه دوام ،‌در شکوفه شمالی منطقه 19 اجرا خواهد شد.
علیزاده با اشاره به نحوه ی اجرای این طرح گفت: در این غرفه اقداماتی از جمله ثبت نام دوره های آموزشی کمک های اولیه،‌ توزیع بروشور زلزله و آشنایی با کیف نجات ویژه شهروندان منطقه 19 انجام می شود.
وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: توزیع بروشورهای آموزش زلزله با موضوع های مختلف از جمله در هنگام مقابله با زلزله بعد از اتمام لرزش ها چه باید کرد،‌آشنایی کیف نجات ، توزیع فرم ثبت نام دوام ویژه شهروندان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از ا قدامات اجرایی این طرح است.
وی ادامه داد:
برگزاری دوره های آموزشی ، 35 ساعت کمکهای اولیه 8 تا 12 ساعت اطفای حریق، 4 ساعت کارگاه دید بحران،‌یک ساعت کلاس های چادر زنی،‌4 ساعت کار با تجهیزات امداد و نجات و آموزش یک روزه اردوهای پایدار سازی از اقدامات دیگر طرح دوام است.
علیزاده در پایان با اشاره به لزوم اجرای این طرح افزود:‌در این طرح پس از گذراندن دوره های آموزشی شهروندان در گروه های دوام مدرک کمکهای اولیه از هلال احمر و کارت دوام از ستاد مدیریت بحران منطقه 19 دریافت خواهند کرد./ف

برچسب ها: یحران ، زلزله ، لرزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار