به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سيد محمد کريمي تاکيد کرد: صنعت بيمه در انجام تعهدات و به ويژه هنگام پرداخت خسارت به گونه اي عمل مي کند كه مردم با شنيدن نام بيمه، آرامش و اطمينان را احساس كنند و اگر در مواردي هم شکايتي باشد به سرعت رسيدگي مي کنيم.
كريمي افزود: شماره پيامک30002205 و شماره تلفن 22050001 تا 4 آماده دريافت شکايت هاي مردمي است.
رئيس کل بيمه مرکزي گفت: برغم همه تخفيف ها و رقم ناچيز حق بيمه موتورسواران در سبد خانوار هنوز بيش از 80 درصد صاحبان موتورسيکلت فاقد بيمه شخص ثالث هستند.
کريمي گفت : هدف ما اين است که با اجراي سند توسعه فرهنگ بيمه، هر فعاليت اقتصادي و اجتماعي که قابل تعريف در مدل هاي بيمه اي است ، از پوشش هاي کافي بيمه اي استفاده کند.
وي در ادامه با بيان اينکه كسب رتبه نخست جهان در شاخص رشد حق بيمه هاي توليدي در دو سال پياپي محصول تلاش شرکت هاي بيمه اي و ترويج فرهنگ بيمه اي در ميان مردم است، گفت: اين موفقيت، دستاورد بزرگي است اما همچنان بايد بيشتر تلاش کنيم.
کريمي در باره تحريم هاي فعاليت بيمه اي کشور هم گفت: تحريم ها سبب بالندگي صنعت بيمه شده و اين بخش ، توانمند شده است و ريسك هاي بزرگتر را مي پذيرد.
کريمي گفت : بايد سهم بيمه هاي غيراجباري در سبد خريد بيمه اي مردم افزايش يابد.
وي در باره حوادث تلخ طبيعي مانند سيل و زلزله در سال هاي اخير هم اشاره کرد و گفت: کساني که بيمه نامه حوادث خريده بودند به سرعت تامين خسارت شدند و بايد فشار حوادث غيرمترقبه را از روي دوش دولت بر داريم که رسانه هاي گروهي به ويژه رسانه ملي در اين حوزه نقش اساسي دارد و بايد توسعه و همگاني شدن صنعت بيمه در اولويت هميشگي باشد.
رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه دهه 90 دهه توسعه بيمه هاي زندگي است، گفت: افزايش ضريب اميد به آينده و همچنين گسترش فضاي شادابي در جامعه در گرو توسعه بيمه هاي زندگي است و در ايران هم بايد گسترش يابد و بايد بيمه حوادث غير مترقه که در حال حاضر کمتر از 10 درصد است افزايش يابد.
كريمي افزود: آشنايي اندك مردم با ويژگي ها و مزيت هاي بيمه هاي زندگي سبب شده است اين خدمت بيمه اي به حاشيه رانده شود در حالي که در بسياري از كشورها بيمه هاي زندگي در اولويت نخست مشتريان است.
رئيس كل بيمه مركزي گفت: شرکت هاي بيمه بخشي از خسارت وارده به منازل مسکوني در سيل گلستان را در سال گذشته پرداخت کردند که نشان دهنده اهمتي خدمت بيمه اي در ايجاد آرامش مردمي است.
وي افزود : شركت هاي بيمه مستقر در استان در زمان حادثه ، بموقع پس از وقوع حادثه به ارزيابي ميزان خسارات پرداختند و تامين کردند و اين وضعيت براي مناطق زلزله زده هم بود و کساني که بيمه نامه داشتند ، بموقع تامين خسارت شدند.
رئيس كل بيمه مركزي تصريح كرد: شركت هاي بيمه اي جديد سهم قابل توجهي از سبد خدمات خود را به بيمه هاي زندگي اختصاص دهند.
کريمي فرهنگسازي در حوزه بيمه هاي زندگي را ضروري دانست و گفت: در سال هاي اخير رسانه ها و كارشناسان و صاحبنظران صنعت بيمه به تشريح مختصات بيمه هاي زندگي پرداخته اند اما هنوز شرايط مطلوبي نداريم.
بيمه مركزي با همه توان و ظرفيت براي رساندن ضريب نفوذ خدمات بيمه زندگي تا سطح استانداردهاي بين المللي تلاش مي کند.
انتهاي پيام/