افشاریان گفت: نمایش " ننه دلاور، بیرون پشت در" را با تغییراتی که در آن اعمال شده است در تالار حافظ اجرا و به خیال دنیای بدون جنگ تقدیم می کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سجاد افشاریان، کارگردان نمایش " ننه دلاور، بیرون پشت در" که در روزهای آینده در تالار حافظ اجرا می شود، در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی اظهار داشت: علاقمندم جنگی در دنیا وجود نداشته باشد و این نمایشنامه را با همین تفکر نوشته ام و تقدیم به خیال دنیای بدون جنگ می کنم.

وی در توضیح نمایش گفت: "ننه دلاور، بیرون پشت در" نمایش مستقلی است که براساس شخصیت "بگمان" از نمایشنامه "بیرون پشت در" نوشته ولفگانگ بورشرت و شخصیت " ننه دلاور" از نمایشنامه " ننه دلاور" نوشته برتولت برشت نوشته شده‌ است و مواجهه این دو شخصیت داستان را شکل می دهد و اگر تماشاگر این دو اثر را به طور مجزا ندیده باشد با یک نمایشنامه جدید روبرو می شود.

افشاریان ادامه داد: " بگمان " پس از پایان جنگ به خانه باز می گردد و می داند بسیاری از تعلقات خود را از دست داده ولی ننه دلاور از پایان جنگ ناراضی به نظرمی آید و تصور می کند داشته هایش را با جنگ به دست آورده است.

نویسنده نمایشنامه " ننه دلاور، بیرون پشت در" در خصوص تغییراتی که پس از اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر فجر انجام شده است، تصریح کرد: در ابتدا این نمایش برای سالن اصلی تئاتر شهر نوشته شده بود اما در سالن استاد سمندریان اجرا کردیم. برای اجرا در تالار حافظ نیز شیوه اجرایی و نگاه خودم را به نمایش تغییر دادم و مواردی که تصور می کردم درست نیست، تغییر دادم.

کارگردان نمایش " تبارشناسی دروغ و تنهایی" خاطرنشان کرد: مسئله تنهایی افراد برای من مهم و قابل تامل است. در نمایشنامه " ننه دلاور، بیرون پشت در" هر دو شخصیت در شرایط مختلف تنها می مانند و این موضوع برایم اهمیت دارد.

افشاریان به گروه موسیقی بمرانی اشاره کرد و گفت: این گروه به عنوان نوازنده بازیگر در نمایش حاضر می شوند و شروع نمایش با هنرنمایی آنها آغاز می شود که در این اجرا نوازنده های مهمان نظیر شهرزاد بهشتیان و مارتین شمعون پور نیز حضور دارند.

گفتنی است نمایش " ننه دلاور، بیرون پشت در" با حضور بازیگرانی نظیر صابر ابر و هوتن شکیبا از 15 تا 31 شهریور در تالار حافظ به روی صحنه می رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار