جلسه هيات عمومي ديوان عالي كشور به رياست حضرت آيت‌الله محسني‌گركاني و با حضور قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ابتداي اين نشست رئيس ديوان عالي با قرائت آيه شريفه "يا ايهاالذين آمنوا اتقوا الله و كونوا مع الصادقين" بيان داشت: خداوند متعال در قرآن كريم مي فرمايد اي كسانيكه ايمان آورده ايد تقوي را شيوه زندگي خود قرار دهيد آنگاه با صادقين و راستگويان باشيد . البته قرآن كريم در آيه ديگري به معرفي صادقان مي پردازد و مي فرمايد: "انا المومنون الذين آمنوا بالله و رسوله ثم لم يرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم في سبيل الله اولئك هم الصادقون مومنان" كساني هستند كه به خدا و پيامبرش ايمان آورده باشند و شك وترديدي در خود راه ندهند با اموال و جانهاي خود در راه خدا جهاد كنند اينان صادقانندايشان در ادامه افزود: از عبداله‌بن‌عمر در مورد تفسير آيه فوق نقل شده كه بيان داشته که خداوند به مسلمانان و مومنان دستور داده از خدا پروا داشته باشند و سپس فرموده "كونوا مع الصادقين" يعني با حضرت محمد(ص) و اهل بيت او باشيد.

آيت‌الله محسني‌گركاني بيان داشت: در هفته دولت قرار داريم و مشكلاتي از گذشته و حال پيش روي دولت است، مشكلاتي كه با سوء تدبير دولت گذشته سبب بي‌اعتمادي مردم شده و مخصوصاً مشكلات معيشتي كه خصوصاً براي اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه گرفتاري‌هاي زيادي ايجاد نموده كه ان‌شاءالله دولت جديد با تدبير و عقلانيت آن را مرتفع مي‌سازد.

رئيس ديوان عالي افزود: يكي از مشكلات بزرگ مردم، مقوله درمان است كه اين مسئله هم   براي افرادي كه در سطح پايين جامعه هستند، زندگي شان را مختل كرده است.

البته اين مشكل با هم آهنگي دولت و بخش خصوصي قابل حل است جامعه پزشكي در مراكز بهداشت و درمان دولتي با اخلاق خوش با بيماران و مخصوصاً با قشر ضعيف و محروم جامعه برخورد داشته باشند و اخلاق اسلامي در حوزه نظام پزشكي به باور ديني و فرهنگ عمومي تبديل شود و با غلبه به شاخص هاي منفي دولت گذشته ، نشاط و آرامش در جامعه حاكم شود و مشكل گراني خصوصاً‌در بخش سلامت و دارو مرتفع شود.

آيت الله محسني گركاني در خاتمه بيان داشت: پزشكان متعهد و دلسوز كشورمان با اخلاق مداري ، هر قدمي كه براي سلامت جامعه بر مي دارند، ذخيره مادي  و معنوي ارزشمندي براي آنان خواهد بود و نظام پزشكي موظف است براي سلامت خانواده ها و آحاد جامعه با فعال كردن بيمه درماني ، حقوق و احترام بيماران را حفظ كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار