سرانه دانشجویان علوم پزشکی کشور نصف میزان واقعی بوده و از این جهت وزارت علوم از وزارت بهداشت بسیار جلوتر است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ نماینده مردم سردشت و پرانشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب، گفت: باید برای سرانۀ دانشجویان علوم پزشکی فکری کرد وگرنه دانشگاه های علوم پزشکی با مشکلات جدی و عدیده مواجه می شوند.

دکتر رسول خضری افزود: سرانه دانشجویان علوم پزشکی 940 هزار تومان است در حالی که این سرانه با توجه به بحث خوابگاه، تغذیه، ایاب و ذهاب، فعالیت های فرهنگی و ورزشی باید حداقل 2 میلیون تومان باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان های آذربایجان در مجلس اظهار داشت: سرانه دانشجویان غیرپزشکی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقمی بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان است.

دکتر خضری بیان داشت: طبق اعلام معاونان دانشجویی، فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور فقط سرانه غذای هر دانشجو رقمی معادل یک میلیون و 400 هزار تومان می شود بنابراین با ادامۀ این روند باید تمام فعالیت های ورزشی، هنری و فرهنگی دانشجویی را متوقف کرد.

وی ایجاد نشاط و امیدآفرینی در بین دانشجویان را امری ضروری دانست و گفت: فعالیت های فرهنگی، ورزشی و هنری در ایجاد این نشاط سهمی بسزا داشته و موجب جلوگیری از جذب دانشجویان به فعالیت های کاذب و بعضاً آسیب رسان می شود و این فعالیت ها اوقات فراغت او را غنی می کند، بنابراین به هیچوجه این فعالیت ها تعطیل بردار نیست و باید سرانه دانشجویان علوم پزشکی را حتماً افزایش داد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار