معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: سمینار آموزشی طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت icf و نهم و دهم شهریور ماه جاری به میزبانی زاهدان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هرا بامری اظهار داشت: سمینار طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت icf نهم و دهم شهریور ماه جاری به میزبانی زاهدان برگزار می‎شود.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این سمینار 120 نفر از اعضای کمیسیون پزشکی استان سیستان و بلوچستان، از جمله پزشکان و پیراپزشکان در رشته‌های مرتبط با توانبخشی فیزیوتراپی، کار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روان شناسی و گفتار درمانی حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: این سمینار با همکاری مشترک اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نظام پزشکی زاهدان در محل سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‎شود.

وی در زمینه هدف از برگزاری این سمینار دوروزه بیان داشت: با توجه به اینکه در سال های گذشته دستورالعمل و آیین نامه‌های متنوعی در سازمان بهزیستی کشور وجود داشته و باعث اختلاف سلیقه و اختلاف در سطح بندی معلولیت‎ها شده، نیاز به یک دستورالعمل جامع بین‌المللی و کاربردی و قابل استناد برای تمام گروه‌ها احساس می‎شد.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به دنبال این موضوع تلاش‌های بسیار گسترده‌ای توسط متخصصان و اعضای هئیت علمی سازمان بهزیستی کشور به ویژه دکتر دواتگران در تالیف کتب راهنمای کمیسیون پزشکی انجام شد که پس از تالیف به تایید ریاست سازمان بهزیستی کشور رسید و برای اجرا به تمام استان‌ها ابلاغ شد.

وی گفت: مقرر شد در سال‌جاری آموزش‌های لازم در این زمینه توسط تیم آموزش دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور در سطح استان‌ها ارائه شود که این سمینار در این راستان برنامه‌ریزی شده است./س

برچسب ها: سمینار ، آموزشی ، ناتوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.