به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، جشنواره فرهنگی ادبی اکو با حضور شاعران برجسته موسسه فرهنگی اکو و مدیر اجرایی آن در هفتم و هشتم شهریور ماه 92 در شیراز برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، احمد همتی بیان کرد: جشنواره فرهنگی ادبی اکو در شیراز با حضور شاعرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه برگزار می شود.

وی افزود: از جمله شاعران برجسته این مراسم می توان به محمد افسر رهبین و محمد سرور رجایی از افعانستان، دکتر پیرزاده قاسم رضا صدیقی از پاکستان، بهروز ذبیح الله، رستم عجمی و کلدیف گل نظر از تاجیکستان و دو شاعر از کشور ترکیه اشاره کرد.

همتی ادامه داد: مراسم فرهنگی ادبی اکو پنجشنبه هفتم شهریور ماه جاری ساعت17 به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز پذیرای تمام اهالی فرهنگ و ادب و هنر به ویژه شاعران و ادیبان فارس، با حضور افتخار حسین عارف، رئیس مؤسسه اکو پاکستان و دو نفر از اساتید دانشگاه شیراز حسنلی و نیری به همراه شعرخوانی دو شاعر شیرازی و شعرای اکو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: حضور این شاعران برجسته از کشورهای دوست و همسایه در این راستا برنامه ریزی شده تا تبادلی میان اهل شعر و ادب ایران اسلامی و دیگر ممالکی که در حوزه شاعری فعالیت دارند صورت گیرد و از این طریق اصالت شعر و ادبیات غنی و فرهنگ اسلامی در سومین حرم اهل بیت(ع) در استان فارس و کشورمان بتواند در اقصی نقاط جهان معرفی و بیش از بیش رونق یابد.

همتی با اشاره به تاثیرات اینگونه جشنواره های بین المللی بویژه با رویکرد زبان مشترک فارسی که در منطقه اکو جریان دارد، افزود: تبادل فرهنگی ملتها نیز كه در طول تاریخ در بستری متعادل ادامه داشته برای تازه‏ ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر آن هم از طریق هنر ماندگار شعر و ادب امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر دست یابی به فرهنگ و ادبیات اصیل کشور ایران اسلامیمان و آشنا شدن دیگر کشورها با آثار فرهنگی و ادبی یکدیگر به پیش می‏ برد./س

برچسب ها: فارس ، شعرا ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.