مردادامسال تعداد 43 نفر (41مرد و ما بقي زن ) در سواحل درياي مازندران غرق شدند كه اين تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 36درصد كاهش داشت.

عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود:از اول خرداد تا دیروز تعداد 131 نفر در درياي مازندران غرق شدند كه اين تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 درصد افزايش داشت.

وی تصریح کرد: تير امسال با 64 مورد ، خرداد با 22 و مرداد با 43 مورد ر به ترتيب داراي بيشترين آمار غرقي بیان کرد .

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به اينكه در سه روز نخست شهريور 2 نفر در دريا غرق شدند گفت :شهرستان هاي محمودآباد با 33 ، بابلسر با 21 و نور با 18 ،نوشهربا 17 مورد بيشترين آمار غرقي را داشتند.

عباسی افزود :بيشترين سن غرق شدگان را 21 تا 30 سال با 60 مورد و 11 تا 20 سال با 28 مورد اعلام تصریح کرد:. شنا در خارج از طرح هاي دريا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، آشنا نبودن با فن شنا، آگاهي نداشتن از تفاوت شنا از دريا و استخر و ... از دلايل بروز حادثه براي گردشگران دانست

و ی افزود: با توجه به اينكه 84درصداز مغروقين از قشر غير بومي و مسافر هستند لذا به نظر مي رسد اطلاع رساني و فرهنگ سازي درباره نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملي در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولين استاني به تنهايي چاره ساز نخواهد بود./ز

برچسب ها: مرداد ، غرق ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.