فیلم زندگی پرنسس دایانا، عروس سابق خانواده سلطنتی بریتانیا و مادر پادشاه آینده این سرزمین، اول نوامبر 2013 روی پرده می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از کالیدر، در این فیلم که با عنوان "دایانا" ساخته شده، نائومی واتس ایفاگر نقش پرنسس دایانا است.

این فیلم که دو سال آخر زندگی دایانا را به تصویر می کشد، کاملا جنبه زندگینامه‌ای دارد و بیشتر بر تلاش او برای جمع آوری مین‌های نظامی کاشته شده در زمین، ارتباط او با دکتر حسنات خان جراح قلب و ودودی فاید متمرکز است.

دایانا در سال 1997 در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

دایانا، شاهدخت ولز (دایانا فرانسس اسپنسر)‏متولد۱ ژوئیه ۱۹۶۱ همسر اول چارلز، شاهزاده ولز، بزرگترین فرزند و ولیعهد ملکه الیزابت دوم بود.

او برای فعالیت هایش در زمینهٔ جمع آوری پول برای خیریه های بین المللی و همچنین به عنوان یک شخصیت برجسته و مشهور در قرن بیستم شناخته شده بود. ازدواج او با شاهزادهٔ ولز در تاریخ ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل برگزار شد که مخاطبانی جهانی داشت و به وسیلهٔ بیش از ۷۵۰ میلیون نفر تماشا شد. با این ازدواج او القاب شاهدخت ولز، دوشس کورنوال، دوشس رافیسِی و کنتس چِستِر را به دست آورد. ثمرهٔ این ازدواج دو پسر بود، شاهزادگان ویلیام و هری، کسانی که در ردیف رسیدن به تاج و تخت بریتانیا دوم و سوم هستند.

دایانا در یکی از خانواده های اشرافی انگلیس با دودمانی سلطنتی متولد شد. وی با اعلام نامزدی اش به چهره ای جهانی مبدل شد. او برای کارهای خیرخواهانه به رسمیت شناخته شده بود و از سال ۱۹۸۹ تا زمان مرگش، رئیس بیمارستان تخصصی اُرموند بود. دایانا در دوران ازدواجش و پس از آن به عنوان چهرهٔ برجستهٔ مطبوعات باقی ماند و ازدواج او پس از ۱۵ سال با طلاقی در تاریخ ۲۸ اوت ۱۹۹۶ به پایان رسید. توجه رسانه ها و مطبوعات جهان برای آخرین بار در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۹۷ به دایانا جلب شد، روزی که او در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

این فیلم را اولیور هرشبیگل کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش توسط استفن جفریز به رشته تحریر درآمده است.

نائومی واتس 44 ساله بازیگر بریتانیایی-استرالیایی است که در این فیلم جایگزین جسیکا چاستین شد. چاستین که ابتدا برای این نقش انتخاب شده بود، به دلیل درگیری برای فیلم‌های دیگر نتوانست در نقش دایانا جلوی دوربین برود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار