معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور از فعالیت 54 فرودگاه در کشور خبر داد.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران ابراهیم شوشتری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین باشگاه پروازی غرب کشور در همدان با بیان این مطلب افزود: شرکت هواپیمایی ایران وظیفه راهبری کلیه فضاهای فرودگاهی و فضای هوایی کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه همدان جایگاه وسیعی در بحث گردشگری و مباحث تاریخی دارد، اظهار داشت: کارکردن و خدمت رسانی در این استان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و حوزه هوانوردی استان افتخار فرودگاه های کشور است.

هوانوردی اصلی ترین بحث حوزه فرودگاه های کشور است

شوشتری عنوان داشت: ایجاد فرودگاه در کشور هزینه بر است اما با توجه به توسعه استانی و در نهایت توسعه کشوری در زمینه صنعت هوانوردی، هوانوردی اصلی ترین بحث حوزه فرودگاه های کشور است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در زمینه هوانوردی در سطوح مختلف، ابراز داشت: فرودگاه همدان قدرت زیادی دارد و در گذشته در حوزه های مختلف سطوح پروازی و باند فرودگاه دچار مشکل بود اما بیش از 15 میلیارد تومان برای باند فرودگاه و سطوح پروازی همدان هزینه شد.

شوشتری ادامه داد: با اعتبارات هزینه شده و اقدامات انجام شده در حال حاضر فرودگاه همدان ظرفیت فراز و فرود هواپیمای 747 را نیز دارد که مهمترین زیرساخت در فرودگاه است.

وی بیان داشت: ارزش سطوح پروازی همدان هزینه های هنگفتی را در بر داشت و صنعت هوانوردی در این استان در حال پیشرفت است که در خدمت مردم قرار می گیرد.

انجام پرواز حج از 15 فرودگاه کشور

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به انتظار استاندار همدان مبنی بر لزوم پرواز حج تمتع در همدان گفت: در کشور بیش از 15 فرودگاه وجود دارد که پرواز حج از آن انجام می شود، اما این به این معنا نیست که در تمام این فرودگاه ها پرواز های سنگین مانند هواپیمای 747 انجام می شود.

شوشتری ابراز داشت: انجام شدن حج تمتع از همدان از طرفی به دلیل محدودیت های عربستان و از طرفی استان است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر اصلی ترین حوزه در فرودگاه همدان برای تردد هواپیمای 747 ایجاد شده است.

وی ادامه داد: صنعت اصلی ما در حوزه هوانوردی، هوانوردی عمومی است.

شوشتری عنوان داشت: امکاناتی که در حوزه فرودگاهی داریم در اختیار هوانوردی عمومی می گذاریم چون توسعه در حوزه هوانوردی عمومی توسعه در تمام سطوح است.

ایمنی و سرعت از شاخصه های اصلی هوانوردی است

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه هوانوردی عمومی سبب توسعه این بخش شده است، گفت: ایمنی و سرعت از شاخصه های اصلی هوانوردی است که خدمات و توسعه ای انجام شده نیز بر این مبنا بوده است.

شوشتری در پایان سخنانش افزود: امیدواریم با حمایت های استانی هوانوردی در همدان بیش از پیش توسعه یابد و هوانوردی و پرواز در شقوق مختلف در توسعه هوانوردی همدان شکل بگیرد./ش

برچسب ها: شرکت ، فرودگاه های ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.