نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خروجی همایش‌ها و نشست‌های مختلف ملی و منطقه‌ای باید به ایده‌ها و ارائه نظریه‌های کاربردی و عملیاتی مبدل شود نه اینکه بخواهیم این همایش‌ها را تنها صرف ارائه مقالات بدانیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امروز در همایش ملی «عشایر، نظم و امنیت» اظهار داشت: نقطه عطف کشورمان ورود اسلام به ایران، تشکیل حکومت یکپارچه موالیان اهل بیت و ورود انقلاب اسلامی است که در همه این عرصه‌ها نقش عشایر در همه این حوزه‌ها شاخص و ممتاز است.

وی گفت: مسئله عشیره‌ای و قبیله‌ای در دین اسلام و قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و از آن به عنوان یک ظرفیت عظیم در ایجاد امنیت و برقراری مولفه مودت یاد شده است، در حالی که برخی‌ها تلاش می‌کنند این موضوع را ضدامنیتی نشان دهند.

عاملی با بیان اینکه خداوند متعال در کلام ارزشمند خود در کتاب آسمانی قرآن از قبایل و عشیره‌های مختلف یاد کرده که به یقین وجود این قبایل نمی‌تواند به اصل وحدت، امنیت و ارتقای فرهنگ بومی و محلی آسیبی وارد کند، عنوان کرد: در کنار وحدت و همدلی می‌توان حرکتی را انجام داد تا از ظرفیت این قبایل متعدد در افزایش ظرفیت امنیتی و پایداری متوازن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان وجود عشایر را در مناطق ییلاقی و قشلاقی اسباب سر‌زندگی و حرکت و پویایی توصیف کرد و ابراز داشت: نباید عشایر را تنها در این محدوده ببینیم، بلکه امروز بافت بسیاری از شهرها و مناطق ما بافت عشایری است و در استان اردبیل شاهد بروز و ظهور فرهنگ عشایری در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف هستیم.

عاملی به ساماندهی 44 تیره جمعیت عشایری در اردبیل اشاره کرد و افزود: این خود از جهت ارتقای امنیتی و فرهنگی و بالا رفتن توانمندی‌های اقتصادی بسیار ارزشمند و حائز امنیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش اجتماعی و اقتصادی عشایر در کنار نقش امنیتی آنها می‌تواند نقطه حرکتی مثبت و قابل قبول تلقی شود، گفت: امیدواریم عشایر ما همچنان در عرصه برقراری امنیت پایدار نقش محلی، منطقه‌ای و کشوری خود را ایفا کرده و دشمن را با انسجام خود به یاس و نا‌امیدی وادار کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، نقش ، عشایر ، در ، ایجاد ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.