معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: شهر قنات، قنوت و قناعت، شهر بادگیرها و شهر مفاخر ملی و مذهبی همچون سال‌های گذشته از هم‌اکنون آماده پذیرایی از مسافران سفرهای تابستانی است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

هما خورشیدی اظهار داشت: استان یزد مقصد خوبی برای ایرانگردان و مسافران تابستانی است زیرا از جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی برخوردار است.

وی افزود: یزد دارای 11 شهرستان است که هر کدام از این شهرستان‌ها دارای جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی هستند و این امر بستر مناسبی برای توسعه انواع فعالیت‌های گردشگری است.

خورشیدی عنوان کرد: در این استان فعالیت‌های اقتصادی بر محور توسعه انجام می‌شود و خدمات صنعت گردشگری نیز در این راستا گام برمی‌دارد ضمن اینکه توسعه مراکز آموزشی و پژوهشی نیز در یزد به وضوح قابل لمس است و البته امکانات بالقوه بسیاری نیز در این استان برای توسعه در همه بخش‌ها به ویژه گردشگری وجود دارد.

* یزد کانون گردشگری کشور

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: استان یزد با دارا بودن ارزش‌های تاریخی و سنتی، معماری کویری به همراه ابنیه‌های مستحکم از قرن پنجم به بعد به عنوان یک شهر نمونه از الگویی سنتی و خشت‌خام با کوچه‌های پیچ در پیچ مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یک منطقه مستعد از نظر گردشگری است.

وی افزود: موقعیت خوب جغرافیایی این استان که در قلب ایران زمین واقع شده و معبر محورهای اصلی گردشگری کشور است نیز مزیت دیگر یزد برای توسعه گردشگری است.

خورشیدی یادآور شد: داشتن تنوع آب و هوایی (کویری، ییلاقی) داشتن کویرها و بیابان‌های منحصر به فرد و کثرت آثار تاریخی و طبیعی، استان یزد را به کانون توریستی و یکی از مناطق گردشگری مهم و جالب توجه بین‌المللی تبدیل کرده است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.