استفاده از كدپستي ده رقمي ضرورت داشته و هر مكان بايد تنها يك شماره منحصر به فرد داشته باشد كه در مكان‌هاي ديگري از آن استفاده نشده باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ هر مكان بايد تنها يك شماره منحصر به فرد داشته باشد كه در مكان‌هاي ديگر از ان استفاده نشده باشد ضمن آنكه تعيير اسامي محله‌ها، خيابان‌ها و كوچه‌ها و نيز افزوده شدن مكان‌هاي جديد همواره مشكلات بسياري را در شناسايي مقاصد موجب شده است. استفاده از كد پستي 5 رقمي موجب شد تا با وجود هرگونه تغيير در نام‌ معابر و پلاك اماكن، هيچگونه خلل و ركودي در توزيع مرسولات پستي ب وجود نيايد و سرعت و دقت در ارسال آنها افزايش يابد اما استفاده از اين كد نياز به نوشتن نشاني را به طور كامل مرتفع ساخت و مكان‌ها را دقيقا مشخص نمي‌نمود.
گفتني است؛ با افزودن 5 رقم ديگر به كدپستي پنج رقمي براي هر مكان اعم از مسكوني، تجاري و اداري يك كد ده رقمي منحصر به فرد و يگانه در نظر گرفته شد.
با تصويب قانون الزام اختصاصي شماره ملي و كدپستي براي كليه اتباع ايراني در ارديبهشت ماه سال 1376 در مجلس شوراي اسلامي استفاده از كد پستي ده رقمي به عنوان يگانه كد شناسايي مكان‌هاي قانوني شد./ف
گزارش از ريحانه جمشيدي.
برچسب ها: مکان ، پست ، رقم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار