به مناسبت هفته دولت، پروژه تعریض گردنه پاتاق استان کرمانشاه که از پرحادثه ترین نقاط استان می باشد، با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان ومسئولین استان افتتاح شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حجت اله دمیاد استاندار کرمانشاه در این مراسم توسعه راه ها را زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست وگفت:. تعریض گردنه پاتاق توسط پیمانکاران بومی انجام شده، است.

وی با اشاره به قرار گرفتن گردنه پاتاق در مسیر منتهی به مرزهای پرویزخان و خسروی، گفت: بخش عمده ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرزها صورت می گیرد و همین سبب تردد بسیار کامیون ها از این مسیر شده است، لذا تعریض گردنه پاتاق از ضروریات بود که در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گردنه پاتاق را از گردنه های پر حادثه و استراتژیک کشور دانست که سالانه تعدادی از هموطنان جان خود را در این منطقه از دست می دادند.

وی طول این مسیر را یازده کیلومتر عنوان کرد و گفت: برای تعریض این مسیر حدود 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

فدایی گفت: سه و نیم کیلومتر از مسیر گردنه چهار خطه شده و در صورت اجازه ارتش مابقی مسیر را هم چهار خطه خواهیم کرد.

وی به مشکلات اجرا این پروژه اشاره کرد و گفت: عملیات تعریض این گردنه در کنار تردد روزانه بیش از دو هزار خودروی سنگین انجام شد.

فدایی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بزرگراه کربلا از سال 1370 در حوزه استان کرمانشاه آغاز شد، گفت: طول این بزرگراه(در حوزه استان)تا سرپل ذهاب 373 کیلومتر بود که با اضافه شدن مسیر سرپل ذهاب به قصرشیرین به 398 کیلومتر افزایش یافت/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، پاتاق ، گردنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.