تیم های فوتبال چلسی و بایرن مونیخ امشب در سی و هشتمین رقابت های سوپرجام اروپا به مصاف هم می روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران خوزه مورینیو و پپ گواردیولت به عنوان دو رقیب قدیمی بار دیگر در شهر پراگ به مصاف هم می روند.

سرمربیان کنونی چلسی و بایرن مونیخ پس از ترک رئال مادرید و بارسلونا نخستین بار است که روبروی هم قرار می گیرند اما آقای خاص که همواره یکی از مربیان حاشیه ساز و جنجالی بوده است جنگ روانی را آغاز کرده است.

مورینیو گفته بایرن مونیخ در زمان حضور یوپ هانیکس بهترین تیم اروپا بوده است اما با آمدن پپ گواردیولا این تیم انسجامش را از دست داده است، بایرن مونیخ کنونی هم سرمربی و بازیکن جدیدی دارد و شاید به اندازه گذشته عملکرد خوبی نداشته باشد وی در زمان مربیگری رئال مادرید دشمنی های خاص خودش را با گواردیولا داشت و در یکی از مسابقاتش با (تیتو ویلانووا) دستیار گواردیولا درگیر شد و به یک باره انگشتش را در چشم او فرو کرد.

دیدار فردا شب فرصت مناسبی است برای آنکه بایرن مونیخ انتقام شکستش را در فینال لیگ قهرمانان 2012 از چلسی پس بگیرند.

توماس مولر هم در این خصوص گفته است هرکاری لازم باشد برای قهرمانی انجام خواهیم داد چراکه چنین فرصت هایی پیش نخواهد آمده گواردیولا تغییرات کمی در تاکتیک های تیمش ایجاد کرده اما در مورد بازیکنان اینگونه نیست ما همه نقاط قوت و ضعف خودمان را داریم اما در تاریخ مسابقات سوپرجام اروپا که پیش از این اکثر اوقات در شهر موناکو برگزار می شود تیم میلان با پنج قهرمانی رکوردار بوده است.

بارسلونا با چهار بار و تیم های آژاکس و لیورپول هر کدام سه بار قهرمان سوپر جام اروپا شده اند. این نخستین بار است که امسال از تیم های اسپانیایی در سوپر جام اروپا خبری نیست، دروازه بان بایرن مونیخ پیش از رویارویی تیمش با چلسی در سوپر جام اروپا می گوید: بایرن مونیخ تشنه ی انتقام شکست در فینال 2 فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی در سوپر جام اروپا است.

مانوئل نویر دروازه بان بایرن مونیخ در مورد بازی چلسی در سوپر جام اروپا گفت: فرصت خوبی پیش آمده تا انتقاممان را از چلسی بگیریم اما بازی با چلسی آسان نیست آنها به عنوان قهرمانان فصل قبل لیگ اروپا به میدان می آیند می خواهیم با آنها تسویه حساب کنیم. امیدواریم که بتوانیم در این بازی پیروز باشیم و جام قهرمانی را به دست بیاوریم.

ما فصل گذشته هم توانستیم به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل برسیم. کار ما خیلی سخت بود.

بازیکنان بایرن فصل گذشته انگیزه خیلی زیادی داشتند. می خواستیم به همه ی موفقیت های ممکن در یک فصل برسیم. ما به هیچ وجه نمی توانستیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بوروسیا دورتموند شکست بخوریم.

بایرن مونیخ با پپ گوآردیولا در این فصل موفق شده است هر سه دیدار ابتدایی اش را در بوندسلیگا با پیروزی پشت سر بگذارد.

به گفته ی مانوئل نویر تفاوت زیادی بین پپ گوآردیولا و یوپ هاینکس وجود دارد. یوپ هاینکس تجربه ی زیادی از مربیگری در تیم های بزرگ اروپا داشت و همیشه در موقعیت های مختلف می توانست به خوبی تیمش را هدایت کند. مدت اندکی است که با گوآردیولا آشنا شدیم اما در این مدت کوتاه فهمیدم او طرفدار فوتبال زیباست. درست مثل هاینکس!/اس

1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار