سرپرست اداره امور عشایر سربیشه گفت: اداره امور عشایر و شرکت تعاونی عشایری سربیشه اقدام به توزیع 97 تن جو برای دام‌های عشایر این شهرستان کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حسین غلامی اظهار کرد: عشایر یکی از مهم‌ترین اقشار فعال جامعه بوده که یکی از گردانندگان چرخه تولید محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری اداره امور عشایر و شرکت تعاونی عشایر سربیشه اقداماتی را برای رفاه عشایر این شهرستان انجام داده است، اذعان داشت: مرمت و بهسازی پنج حلقه چاه مالداری یکی از این اقدامات بوده است.

مرمت و بهسازی 5 حلقه چاه مالداری با اعتبار 145 میلیون ریال

سرپرست اداره امور عشایر سربیشه ادامه داد: برای مرمت و بهسازی پنچ چاه مالداری مبلغ 145 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

غلامی از احداث استخر ذخیره آب در روستای کپوگز سربیشه برای عشایر این شهرستان خبر داد و افزود: برای احداث این استخر ذخیره آب اعتباری بالغ‌بر 50 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با احداث استخر ذخیره آب در روستای کپوگز 27 خانوار عشایری از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

توزیع 80 تن کنسانتره با قیمت هر کیلویی 660 ریال در بین دام‌های عشایر

سرپرست اداره امور عشایر سربیشه با بیان اینکه اداره امور عشایر و شرکت تعاونی عشایری این شهرستان از آغاز سال جاری تاکنون اقدام به توزیع نهادهای دامی در بین دام‌های عشایر کرده است، اضافه کرد: میزان این نهادهای دامی 241.5 تن بوده است.

غلامی با اشاره به اینکه از این میزان نهاده دامی 97 تن جو بوده که در بین عشایر سربیشه توزیع شده است، یادآور شد: قیمت هر کیلو جو 7 هزار و 400 ریال بوده است.

 

وی اذعان داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 80 تن کنسانتره با قیمت هر کیلویی 660 ریال در بین دام‌های عشایر  این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 48 تن سبوس در بین دام‌های عشایر سربیشه

سرپرست اداره امور عشایر سربیشه با بیان اینکه سبوس و گندم از دیگر اقلام توزیع شده در بین دام‌های عشایر سربیشه بوده است، تصریح کرد: سبوس 48 تن و گندم 12.5 تن بین دام‌های عشایر این شهرستان توزیع شد.

غلامی اذعان داشت: آرد دامی یکی دیگر از اقلام توزیع شده در بین دام‌های عشایر این شهرستان بوده که میزان آن چهار تن بوده است.
برچسب ها: عشایر ، سربیشه ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.