حزب کشاورزی "تاجیکستان" اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری اين كشور بدون ائتلاف با یک حزب و یا گروهی، وارد کارزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، حزب کشاورزی "تاجیکستان" اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری اين كشور  بدون ائتلاف با حزب و یا گروهی وارد کارزار می‌شود.
 
"زیا رحمان" عضو ریاست کمیته مرکزی حزب مذکور با اظهار این مطلب، افزود: "امیر قراقول‌اف"رئیس حزب کشاورزی در جلسه‌ای اعلام داشته که حزب مذکور بدون ائتلاف با حزب یا گروه دیگری با نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.
 
این مسئول حزب کشاورزی  همچنین افزود: حزب آنان حضور نامزد خود را در انتخابات ریاست جمهوری، حتی بدون نتیجه مثبت هم حتمی می‌دانند.
 
به گفته وی حزب کشاورزی "تاجیکستان" تصمیم گرفته است که تقریبا یک ماه بعد، یعنی در تاریخ 17 سپتامبر انجمن خود را برگزار نماید و احتمالا در این انجمن نامزد مورد نظر را نیز اعلام خواهد کرد.
 
حزب کشاورزی "تاجیکستان" در سال 2005 میلادی تأسیس شده و این برای بار نخست است که این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2006 با نامزدی "امیر قراقول‌اف"رئیس این حزب شرکت کرده است.
 
لازم به ذکر است که هفته گذشته عبدالحلیم غفاراف رئیس حزب سوسیالیست "تاجیکستان" در صحبت با خبرنگاران از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
 
وی در اظهارات خود با انتقاد شدید از تشکیل یک ائتلاف انتخاباتی توسط "رحمت‌الله زائراف" رئیس حزب سوسیال و دموکرات "تاجیکستان "اعلام کرد که حزب سوسیالیست به این ائتلاف نخواهد پیوست.
 
"رحمت‌الله زائراف" رئیس حزب سوسیال و دموکرات "تاجیکستان" نیز حدود 2 ماه قبل از تصمیمش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود اما حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" تاکنون به طور روشن از نحوه شرکت خود در این انتخابات سخن نگفته است.
 
"محی‌‌الدین کبیری" رئیس حزب نهضت اسلامی اخیرا در یک نشست در شهر دوشنبه گفت: حزب نهضت از نامزد حزب حاکم طرفداری نخواهد کرد و به این دلیل این حزب یا نامزد خود را معرفی و یا از نامزد واحد نیروهای مخالف حمایت می‌کند.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس
برچسب ها: گزارش ، باشگاه ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار